سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

حوزه/ حسین ابراهیم طه، دوازدهمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی OIC به دعوت رئیس دولت چاد، در مراسم افتتاحیه طرح جامع گفتمان ملی و مستقل در این کشور شرکت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به دعوت رئیس دولت جمهوری چاد، دکتر حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مراسم افتتاحیه طرح جامع گفتمان ملی و مستقل که در شهر انجامنا پایتخت این کشور برگزار شده بود شرکت کرد.

قابل ذکر است، اولین دور از طرح جامع گفتمان ملی چاد با حضور جمع قابل توجی از علما و شخصیت های دینی، نمایندگان احزاب سیاسی، سران ارتش و نمایندگان نیروهای نظامی در این کشور برگزار شد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن سخنرانی در این مراسم که به امضای تفاهمنامه صلح میان دولت انتقالی و جنبش های سیاسی و نظامی مخالف انجامید، هدف از این رویداد بزرگ را حل اختلافات و مناقشات ملی خواند و افزود: خواست من و همه مردم کشور چاد حل و رفع مشکلات اقتصادی و سیاسی و برقراری صلح و آرامش اجتماعی و اقتصادی در کشور است و من همین جا از درگاه احدیت خواستار صلحی پایدار برای ملت و نظام در چاد هستم و در تحقق این خواسته هر کمکی از من بر بیابید مضایقه نخواهم کرد.

حسین ابراهیم طه، نامزد چاد طی رای‌گیری در چهل و هفتمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نیجر به عنوان دبیر کل جدید این سازمان انتخاب شد و پس از یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی که ماموریتش در نوامبر سال ۲۰۲۱ به پایان رسید، این وظیفه را برعهده گرفت.

حسین ابراهیم طه سال ۱۹۵۱ در شهر ابشی چاد به دنیا آمد و مقاطع ابتدایی و متوسطه تحصیلی را در چاد به اتمام رسانده و برای مقطع کارشناسی نیز در سال ۱۹۷۲ وارد مؤسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی پاریس شد. وی علاوه بر ماموریت‌های سفیر و مشاور، در سال ۲۰۱۷ به عنوان وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی چاد انتخاب و در سال ۲۰۱۹ به سمت مشاور رئیس جمهور منصوب شد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار برقراری صلح در چاد شد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار برقراری صلح در چاد شد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار برقراری صلح در چاد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha