دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد

حوزه / امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ترویج شعارهای تند و ارائه چهره خشن از مهدویت و شبهه‌افکنی علیه مهدویت دو راهبرد دشمن است، گفت: هدف شبهه‌پراکنی دشمنان، شکست شیعیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دومین روز کارگاه آموزش روایت‌گری و تعامل هنر در هیئت، که در بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان برگزار شد، در باب ضرورت پرداختن به موضوع مهدویت، اظهار داشت: ترویج اعتقادات دینی به ضرر دشمنان اسلام است، بنابراین مبلغان مهدویت باید در هدفی که در پیش گرفته‌اند، استوار باشند.

وی با اشاره به بیش از ۱۴ سال تدریس در حوزه مباحث مهدویت و قریب به ۴۰ سال تحقیق و بررسی در زمینه مهدویت، خاطر نشان کرد: تاکنون کتاب‌های متعدد در زمینه مهدویت نگاشته‌ام که از این بین ۱۳ جلد در بازار موجود و شاید ۲۰ جلد دیگر درباره مباحث مهدویت به زودی منتشر شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امروز هجمه علیه مهدویت، از سوی دشمنان شدید است، تصریح کرد: دشمنان از دو طریق وارد عرصه مقابله با مهدویت شده‌اند، نخست شبهه‌افکنی که چهره خشنی از حضرت مهدی(عج) به نمایش می‌گذارند، دوم ترویج شعارهای تند است، مثل این که یمانی آمده است و دیگر باید ارتباط خود را با مرجعیت قطع کنید.

وی در رابطه با اینکه چرا دشمنان علیه شیعه برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: از آنجایی که شیعه بر نظریه ولایت فقیه به عنوان زمامدار امت اسلامی در زمان غیبت امام زمان(عج) استوار بوده و زیر بار ظلم نمی‌رود و معتقد است رهبر باید دین دار، خویشتن‌دار و مسلط بر هوای نفس باشد، بنابراین دشمن برای نسل جوان و کودکان شیعه برنامه‌ریزی می‌کند و لذا باید در برابر این حملات و هجمه‌ها با مطالعه ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر این‌که هدف شبهه‌پراکنی دشمنان، شکست شیعیان است، گفت: در روزهای آینده بزرگ‌ترین راهپیمایی از سوی تشیع و عظیم‌ترین سانسور را از سوی دشمن خواهید دید، دشمنان هم‌دست شده‌اند که تشیع را متلاشی کنند که الحمدلله خودشان در حال اضمحلال هستند.

وی در پاسخ به برخی شبهاتی که از سوی دشمن مطرح شده است، یادآور شد: امام زمان(عج) همان قرآن که بر پیامبر(ص) نازل شده را در اختیار دارند، البته قرآنی با تفسیر امیرالمؤمنین(ع)، دیگر این‌که ما یک دین با عنوان اسلام داریم و حضرت مهدی(عج) مروج همین دین هستند، یعنی دین کامل و اسلامی که خدا از آن راضی است، امام زمان(عج) همگان را به توحید، رسالت و ولایت حضرت علی(ع) دعوت می‌کنند، پروژه مسجدسازی را دنبال خواهند کرد و در نجف دستور می‌دهند مسجدی بسازند که هزار درب داشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه اعتقاد به مهدویت و اهل بیت(ع) در بین مسلمین و مردم دنیا زیادتر شده و این نتیجه فعالیت مبلغان و علما است، علما و مراجع در دوران غیبت بهترین‌ها در نزد خداوند هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha