جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی مراسم بزرگداشت ایت الله حسینی تهرانی

حوزه/ بزرگداشت آیت‌الله سید محمدحسین تهرانی در مسجد امام صادق (ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضایی تهرانی، شامگاه دوشنبه ۱۴ شهریور در مراسم بزرگداشت مقام علمی و عرفانی مرحوم آیت‌الله سید محمدحسین حسینی تهرانی در مسجد امام صادق (ع) مشهد، گفت: انسان برای اینکه به کمال برسد و به مقام خلیفة‌اللهی دست پیدا کند باید در اخلاق متخلق باشد؛ نمونه و الگو برای رسیدن به این عرصه اقتدا به پیامبر اکرم (ص) است.

استاد حوزه علمیه مشهد در ادامه با طرح این سؤال که حضور قلب در نماز چگونه میسر می‌شود؟، به اندیشه‌های آیت الله تهرانی اشاره کرد و افزود: ایشان راه رسیدن حضور قلب در نماز را یک‌چیز می‌دانستند اینکه همیشه در همه لحظات به یاد خدا باشیم. همان احکامی که در هنگام خواندن نماز برای توجه بیشتر و ارتباط باخدا رعایت می‌کنیم در تمام شبانه‌روز رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام‌ سید مهدی نخاولی، حجت‌الاسلام‌ لواسانی و حجت‌الاسلام‌ محمدحسن وکیلی، از دیگر شاگردان آیت الله تهرانی و از اساتید حوزه علمیه مشهد در ادامه این مراسم پیرامون به بیان ابعاد مختلف علمی آن عالم فقید پرداختند.

در ادامه مراسم از کتاب هنالک الولایه که از مجموعه دروس عرفانی و تفسیری رونمایی شد.

آیت‌الله سید محمدحسین حسینی تهرانی از شاگردان آیت‌الله خویی و آیت‌الله حسین حلی، علامه طباطبایی، آیت‌الله انصاری همدانی، مرحوم حاج سید حداد و آیت‌الله عباس قوچانی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صادقی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    یادشان همیشه در قلب ها و راهشان که همان راه حقیقی اهل بیت علیهم السلام است پررهرو باد.