یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حوزه / امام جمعه موقت اهواز اربعین حسینی را نمود جهاد تبیین برشمرد و گفت: امروز شاهد هستیم که دشمن به دنبال تخریب این حرکت عظیم و ایجاد تفرقه و دشمنی میان اقشار مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز امروز در خطبه‌هادی عبادی سیاسی این شهرستان، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد ارادتمندان ابا عبدالله الحسین(ع)، زیارت اربعین حسینی است.

وی به برکات زیارت اربعین حسینی در ابعاد فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اشاره و گفت: باتوجه به مشاهدات اربعین حسینی به یقین این حرکت عظیم می‌تواند زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی باشد و هرگونه حرکت در این عرصه می‌تواند در تقویت این تمدن نقش داشته باشد.

خطیب نماز جمعه اهواز به پذایریی شایسته مردم و اقشار مختلف کشور عراق از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: در حرکت عظیم اربعین حسینی تعصبات قومی از بین رفته و همه در جهت خدمت به زائران حضرت(ع) قدم بر می‌دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، اربعین حسینی را نمود جهاد تبیین برشمرد و ادامه داد: امروز شاهد هستیم که دشمن به دنبال تخریب این حرکت عظیم و ایجاد تفرقه و دشمنی میان اقشار مختلف است.

وی به سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و عدالت ابلاغ شده از سوی رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این سیاست‌های حساس و حیاتی در عرصه‌های مختلف به سران سه قوه ابلاغ شده است و استان خوزستان در این برنامه سهم بالایی دارد که لازم است شرکت‌های دانش بنیان در بخش فناوری و آموزش فعال‌تر شوند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، این دوران را به عنوان دورانی طلایی در تاریخ کشور برشمرد و گفت: در این دوران مقدس، تمام دنیای استکبار در جبهه مقابل ایران اسلامی قرار داشت، دورانی که در آن شاهد ایستادگی و ایثار مردم بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، یادآور شد: مراکز تحصیلی همچون مدارس، دانشگاه و حوزه علمیه ارکان اساسی جامعه هستند و در جهت حفظ کرامت معلم و استاد در سطح جامعه باید نهایت اهتمام را داشته باشیم.

وی در خصوص ترک تحصیلی برخی از دانش آموزان مستضعف، اظهار داشت: با توجه به حضور شرکت‌های بزرگ در استان خوزستان، شایسته نیست در این استان دانش آموزی از تحصیل فاصله بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha