دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه آستارا گفت: امروز امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی در این کشور است و نباید اجازه داد با بهانه تراشی عده‌ای، امنیت ما خدشه دار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان بندر آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، سفر رئیس جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را فرصتی بسیار مناسب جهت انتقال پیام جمهوری اسلامی در مسائل گوناگون در دنیا دانست و اظهار داشت: اولین سفر رئیس جمهور به سازمان ملل پس از سه سال وقفه در برگزاری حضوری آن، شرایط مناسبی برای دیدار های مختلف با رؤسای جمهور کشورهای مختلف و تبادل نظر در موضوعات گوناگون بود.

وی ضمن تقدیر از اقدام شایسته رئیس جمهور در بالا بردن تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و معرفی او به عنوان کسی که با مجاهدت خالصانه و مبارزه با تروریست، امنیت را برای منطقه به ارمغان آورده بود و خود قربانی ترور دشمنان شد، گفت: پیام این حرکت، معرفی عاملان ترور شهید سلیمانی و زنده بودن جبهه مقاومت بود.

امام جمعه آستارا در ادامه با توجه به اغتشاشات چند روز اخیر و اهانت به مقدسات و تخریب اموال عمومی و وارد کردن خسارت‌های مختلف جانی و مالی به مردم بی‌گناه، به بهانه درگذشت مرحومه مهسا امینی، گفت: یقینا همه ما از درگذشت هموطن عزیزمان ناراحت و اندوهگین هستیم، ولی وقتی هنوز علت ماجرا مشخص نشده و دلیل فوت ایشان بیان نشده است، چگونه می‌توان انگشت اتهام را به سمت کسی گرفت؟ حتی اگر اثبات شود که در اثر خطا یا قصور فردی این اتفاق افتاده، نباید خدمات شایسته نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت را نادیده گرفت و کل زحمات یک مجموعه را انکار و زیر سوال برد.

وی افزود: امروز امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی در این کشور است و نباید اجازه داد با بهانه تراشی عده‌ای، امنیت ما خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه وقتی دشمنان قسم خورده ما مثل آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و رسانه‌های وابسته به آنان و گروهک تروریستی منافقین و تجزیه طلبان کومله پشت این قضیه هستند، گفت: به وضوح آشکار و روشن است که قصدشان ایجاد ناامنی و به حاشیه بردن حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و اثرات جهانی راهپیمایی اربعین حسینی و دیگر موفقیت‌های جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به وقوع درگیری جدید آذربایجان و ارمنستان و اقدامات جمهوری آذربایجان جهت تغییر در مرزهای بین‌المللی و احداث راهگذر زنگه زور، با حمایت‌ها و دخالت‌های آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی، یادآور شد: حمایت‌های جمهوری اسلامی از آذربایجان در مسأله قره باغ فقط به خاطر اسلام و مردم مسلمان آذربایجان بوده است، ولی اکنون هیچ گونه اقدامی در بر هم زدن مرزها و محدود کردن دسترسی ایران به مناطق قفقاز پذیرفته نیست و به آنها اجازه داده  نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha