یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مدرسه علمیه زینب کبری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امروز ریشه همه مشکلات بشر غفلت است و ما طلبه‌ها باید قدر این موقعیت را بدانیم و مراقب باشیم شیطان ما را از وظیفه و رسالت خود غافل نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، امروز در جلسه اخلاق طلاب که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به وظائف طلاب، اظهار داشت: امروز ریشه همه مشکلات بشر غفلت است و ما طلبه‌ها باید قدر این موقعیت را بدانیم و مراقب باشیم که شیطان ما را از وظیفه و رسالت اصلی خود غافل نکند.

وی افزود: در مرحله‌ای که انسان قرار دارد، متناسب با آن مرحله نیاز به رشد دارد و دین هر انسانی را با توجه به جایگاهی که قرار دارد، ملزم به رعایت اخلاقیات آن موقعیت کرده و و کسوت طلبگی نیز مستثنی از این قاعده نیست، بنابراین باید ملزم به اخلاق و آداب طلبگی باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: مرحوم آیت الله حائری طلبگی را بالاترین مرتبه انسانی می‌دانستند، البته به شرطی که به لوازم آن توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در عالم بدون اذن الهی رخ نمی‌دهد، گفت: حضور طلاب در مدارس علمیه قطعا با نظر حجت بن الحسن(عج) است و مدیران و معاونین مدارس به عنوان خدمتگذاران طلاب هستند.

حجت الاسلام اکبرزاده با اشاره به ارزش و اهمیت علم آموزی در اسلام، تصریح کرد: اگر طلاب ارزش و اهمیت جایگاه خود را ندانند، در واقع نوعی ظلم در حق خود و دیگران روا داشته‌اند.

وی یادآور شد: امروز ریشه بسیاری از مشکلات طلاب غفلت از جایگاه علم است و حضرات معصومین به ما سفارش کرده‌اند؛ یا مَعشَرَ الشِّیعَةِ، إنّکُم قد نُسِبتُم إلَینا، کُونُوا لَنا زَینا، و لا تَکُونُوا عَلَینا شَینا و لذا وظیفه ما حفظ آبروی اهل بیت(ع) و دین است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha