دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
علی‌اکبر خوش‌گفتار

حوزه/ رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: بی شک ترویج پیام شهدا، بهترین سلاح ما در جنگ فرهنگی و رسانه ای است.

دکتر علی اکبر خوش گفتار مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تاریخچه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم اظهار داشت: از آن جا که قم در بسیاری از امور انقلابی و ارزشی از دیرباز پیشگام و پیش رو بوده در این زمینه نیز خوشبختانه کنگره ملی شهدای استان در سال ۷۳ به‌عنوان نخستین کنگره استانی کار خود را آغاز کرد، به نحوی که پس از تأییدات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مقرر شد که این کنگره هر چند سال یکبار در همه استان‌های کشور برگزار گردد تا مردم و نسل جوان جامعه ما هر چه بیشتر و بهتر با فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت و به خصوص سیره نورانی شهیدان آشنا شوند.

وی افزود: در خصوص دومین کنگره باید عرض کنم که ابتدا قرار بود این کنگره سال ۱۳۹۸ برگزار شود اما به خاطر آن که بسترهای مورد نیاز تحقق این رویداد عظیم فراهم نبود، لذا در آن سال برگزار نشد و دو سال بعد یعنی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به جهت شیوع کرونا این مسأله محقق نشد تا این که بعد از هماهنگی و جلسات متعدد مقرر شد که این کنگره آبان ماه امسال برگزار شود و ان شاءالله اجلاسیه پایانی، پنج شنبه همین هفته مصادف با بیست و ششم آبان ماه با حضور آحاد مردم و مسئولان و به خصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، با سخنرانی سردار سلامی، فرمانده کل سپاه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که در طول این دو سه سال فعالیت های ستاد کنگره برقرار بوده و از این رو بر خود لازم می دانم که از تلاش های جناب آقای حاجی زاده در مدت تصدی گری ریاست ستاد کنگره تا پیش از مسئولیت بنده، کمال تشکر را داشته باشیم چه آن که ایشان انصافاً در این مدت بی وقفه و مخلصانه مشغول خدمت رسانی و تلاش بودند تا کنگره ملی شهدای قم در شأن جایگاه والای شهیدان و مردم این خطه مقدس و ولایتمدار برگزار گردد.

خوش گفتار مقدم ادامه داد: مقام معظم رهبری در آن بیان معروف خویش تأکید می فرمایند که "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" و از این حیث باید تأکید کرد که برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا تلاش در جهت عمل به همین فرمایش رهبر عزیزمان است.

وی گفت: همین چند روز پیش نیز که به همراه جمعی از خانواده های شهدا و مسئولان استان و بچه های ستاد کنگره شهدا خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان به صراحت بیان داشتند که هم نام و یاد شهیدان باید در جامعه مطرح شده و زنده نگه داشته شود و هم این که به خصوص به پیام شهدا پرداخته شود. بی شک هر تلاش مخلصانه در راستای ترویج این امور، واجد بالاترین اجر و مزد نیز خدای متعال است به خصوص در رابطه با شهر مقدس قم که از دیرباز مهد علم و جهاد و شهادت بوده و نام آن با نام و یاد شهدای سرافراز گره خورده است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات خاص رهبر عزیزمان مبنی بر لزوم اهتمام نسبت به تولید محتوای خوب و جذاب برای برگزاری کنگره ها و اجلاسیه ها و یادواره های شهدا، در این راستا طی ماه های اخیر در کمیته مربوط به یادواره ها و نیز فضای مجازی کنگره فعالیت های بسیار خوب و متنوعی صورت گرفته و محتواهای جذاب و پرمحتوایی با رویکرد معرفی سیره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه تولید و انتشار یافته است، ضمن آن که در راستای جمع آوری و انتشار اسناد و تصاویر مربوط به شهدا نیز کارهای ارزشمندی انجام شده است.

وی افزود: به هر صورت از یاد نبریم که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی ارزش های والای شهیدان از جمله اصلی ترین سلاح های ما در نبرد سخت و پیچیده فرهنگی و اعتقادی با دشمن به شمار می رود. از سویی با توجه به این که یکی از اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی تضعیف باورها و ایجاد شک و تردید در بین مردم به خصوص نسل جوان است، لذا ما با تأسی به مکتب شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم توانست به مقابله با دشمن در این زمینه بپردازیم و ضمن بیان حقایق مرتبط با سیره شهدا به ویژه در عرصه رسانه و فضای مجازی، زمینه ساز تقویت امید به آینده در جامعه ایران اسلامی باشیم.

وی تأکید کرد: در برگزاری این کنگره مهم و رویداد عظیم فرهنگی و ملی، نهادها و ارگان ها و دستگاه های مختلفی اعم از سپاه، فراجا، ارتش، شهرداری، استانداری، بنیاد شهید، اوقاف، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... همکاری و مساعدت داشته اند که جا دارد از تلاش ها و زحمات همه آن ها به سهم خود تقدیر و تشکر داشته باشم و ان شاء الله تجربه ارزشمند این قبیل فعالیت ها و هم افزایی ها باعث شود که در برنامه های آتی، عملکرد بهتر و مؤثرتری در سطح استان داشته باشیم.

خوش گفتار مقدم همچنین گفت: برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره در مسجد مقدس جمکران به این معنا نیست که اقدامات ما در این راستا پایان می‌یابد بلکه مجدداً سال ۱۴۰۶ سومین کنگره ملی شهدای استان قم برگزار خواهد شد و ما بعد از پایان کنگره دوم، خودمان را آماده برگزاری کنگره سوم می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha