یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مراسم تامین ۲۰۲ دستگاه سیستم سرمایشی برای اقشار محروم با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تشکر از مردم استان بوشهر برای واریز ۱۴ میلیارد تومان به حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) تصریح کرد: تعهد کرده‌ایم که در هر استان به هر میزان کمک به حساب ۱۰۰ حضرت امام، برای آن استان اعتبار در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور امروز در مراسم تأمین و واگذاری ۲۰۲ دستگاه سرمایشی برای اقشار محروم در مصلای نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: کارهای بسیار اساسی در راستای محرومیت زدایی در کشور در حال انجام است بطوری که با مراجعه به هر روستا در حوزه عمران روستایی، عمران و آبادانی آن روستا کاملاً مشهود است.

وی افزود: در چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی در مأموریت بازسازی مناطقی که در سوانح و بلایای طبیعی آسیب دیده اند، بیش از ۲ میلیون واحد بازسازی شده که بخشی تعمیراتی و بخش عمده ای از آنها در سراسر کشور احداثی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: در تداوم این ماموریت در بیش از ۲۰ نقطه کشور ستادهای بازسازی فعال هستند که در سیل و زلزله های اخیر آن مناطق را تحت پوشش قرار داده و در آخرین مورد (زلزله خوی) ستاد استان و سه استان دیگر به عنوان معین به کمک آنها شتافتند که غریب به ۶۰ هزار واحد شامل بازسازی و تعمیرات در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مسکن روستایی و شهرهای کوچک نوسازی و مقاوم سازی شده اند، خاطرنشان کرد: برای اینکه مناطق روستایی و شهرهای کوچک بتوانند در بلایای طبیعی مصونیت داشته باشند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام به نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نموده است که بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، نوسازی و مقاوم سازی شده است و حاصل آن، نداشتن تلفات جانی در چند زلزله اخیر در کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به مطالعه طرح هادی و طرح های توسعه آینده روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این طرح ها، در ٢١ هزار روستا از ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور اجرا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در حوزه مسکن محرومین برای ایتام و خانواده هایی که بیش از دو معلول دارند تفاهم نامه هایی با دستگاه‌های حمایتی امضا شده است تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد در کشور ساخته شده که ۲۰۰ هزار مورد در روستاها و ۱۱۰ هزار مورد مربوط به نهضت ملی مسکن است.

وی از برنامه ریزی برای پایان ماموریت ها تا افق ۱۴۱۰ خبر داد و گفت: استان بوشهر در برخی فازها مانند صدور سند، نوسازی و مقاوم سازی از میانگین کشوری بالاتر است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین از ساخت خانه در استان بوشهر برای مددجویان و ایتام با مشارکت ستاد اجرایی بنیاد مستضعفان، کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی خبر داد و گفت: ساخت و ساز نزدیک به ۳ هزار واحد با تأمین زمین از وزارت راه و شهرسازی و دریافت پروانه ها در سطح استان آغاز شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تشکر از مردم استان بوشهر برای واریز ۱۴ میلیارد تومان به حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) تصریح کرد: تعهد کرده‌ایم که در هر استان به هر میزان کمک به حساب ۱۰۰ حضرت امام، برای آن استان اعتبار در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با ابراز خرسندی از همراهی گروه های جهادی با بنیاد مسکن در استان بوشهر گفت: طی اقدامی مثبت که به وسیله خیرین و گروه های جهادی انجام شده کولر های گازی برای ۴۲۲ واحد از خانه ها فراهم شده که قبلاً در دو فاز تحویل و تعداد ۲۰۲ دستگاه در فاز سوم تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha