دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، عضو هیأت امناء بنیاد هدایت

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه بین سخنرانی ها باید زنگ تفریح گذاشت، گفت: نباید یک نفس به سخنرانی خشک پرداخت بلکه بنا به توصیه رهبرمعظم انقلاب در بین سخنرانی داستان های بزرگان نیز بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی امروز در اجلاسیه جامعه وعاظ اهواز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مسأله اقدام به هنگام را تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان کرد: در بحث جهاد تبیین که شاید کمترین چیزی باشد که در چند سال اخیر به این میزان رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته است، اقدام به هنگام بود.

وی با بیان این‌که رهبرمعظم انقلاب از کم و کیف عمل به جهاد تبیین گله دارند، افزود: چه بسا اگر اقدام به هنگام در جهاد تبیین صورت می گرفت شاید شاهد چنین اتفاقاتی نمی بودیم.

استاد حوزه با بیان اینکه توابین کار ارزشمندی انجام دادند اما اقدام آنها دیر بود و امام حسین(ع) شهید شده بود، خاطرنشان کرد: در نظام مقدس اسلامی همه امکانات را داریم اما در عین حال اقدام به هنگام نداریم.

وی با طرح این پرسش که استراتژی روحانیت در زمینه تبلیغ چه چیزی است و هم افزایی چه زمانی صورت می گیرد؟ افزود: برای هم افزایی که بیشتر بتوانیم مطالب خود را منتقل کنیم چه کاری انجام دهیم؟

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان کرد: آنچه در زمینه فعالیت تبلیغی و منبری مهم است اینکه همواره خود را جای مخاطب قرار دهیم و محتوای سخنرانی را طبق آن تنظیم شود. نکته دوم، مطالعه زیاد است، در شرایط کنونی مطالعه را زیاد می طلبد. از در و دیوار پرسش های فکری و عقیدتی بسیاری برای جوان ایجاد می شود.

استاد حوزه در پیشنهاد موضوع های محتوایی مورد نیاز مطالعه از سوی جامعه وعاظ و خطبا، عنوان کرد: "مطالعه مستمر تفسیر، حدیث، مطالعه موضوعی آثار شهید مطهری، تاریخ، عقاید و معارف، اخلاق و تربیت، ادبیات" هفت موضوع پیشنهادی است.

وی درباره پیشنهاد قالب و شکلی موردنیاز توسط جامعه وعاظ، عنوان کرد: ده سخنرانی از ده نفر از سخنران توانمند و جذاب انتخاب و بدون هیچگونه غرض، نقاط قوت و ضعف آن بررسی و نوشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه اگر با جوان امروزی ساده صحبت شود، بسیار مورد مطلوب است، گفت: چنین جوانی احساس می کند که با این نوع سخنران و خطیب می تواند ارتباط برقرار کند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه بین سخنرانی ها باید زنگ تفریح گذاشت، ادامه داد: نباید یک نفس به سخنرانی خشک پرداخت بلکه بنا به توصیه رهبرمعظم انقلاب در بین سخنرانی داستان های بزرگان نیز بیان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha