یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
علیرضا موحدنژاد، رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ رئیس شورای مرکزی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: استهلال ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شرایط ناپایدار جوی به گونه ای است که هلال ماه به خوبی با چشم غیرمسلح در برخی مناطق کشور امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد، رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، درسومین نشست مشترک نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید با ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری که در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برگزار شد، اظهار داشت: مشخصات ماه مشخصات خوبی است و شرایط را برای رؤیت با چشم عادی هم میسر می‌کند، مثلا ارتفاع ماه با خورشید در تهران ۹ و نیم درجه است، جدایی ماه از خورشید ۱۱ و دو دهم درجه در تهران و مکث ماه هم ۵۳ دقیقه است و در تهران با چشم عادی قابل دیدن است و البته ابری بودن مقداری کار را سخت کرده است.

وی افزود: در بخش‌های غربی و جنوب غربی کشور، وضعیت رؤیت‌پذیری هلال بهتر است به طوری که در نقشه برخی منجمین، پیش‌بینی بر این است که به راحتی با چشم عادی دیده می‌شود.

در پایان این جلسه و با ارتباط با برخی گروه‌های رصدی در نقاط مختلف کشور گزارش نهایی جلسه تقدیم دفتر مقام معظم رهبری برای اعلام رؤیت هلال و آغاز ماه مبارک رمضان ارسال شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha