جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ستاد امر به معروف

حوزه / دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان گفت: این درست است که مناطق آزاد باید در آمدزایی داشته باشد، اما قرار نیست با بی بندوباری و آزادی در مسائل اخلاقی به درآمد زایی برسیم، بنابراین یکی از مطالبات از دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، سامان دادن به جزیره کیش در این خصوص است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان، امروز در جلسه‌ای با حضور گروه‌های مطالبه‌گری مردمی با سعید پورزادی سرپرست منطقه آزاد کیش که در سالن جلسات این منطقه برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد تزریق مشوق‌هایی مانند معافیت گمرکی و مالیاتی تجارت را تسهیل کند تا شاهد سرمایه گذاری بیشتر باشیم، اظهار داشت: چیزی که با حضور در سطح جزیره کیش مشاهده می‌شود، آزادی در حوزه مباحث فرهنگی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

وی افزود: در منطقه آزاد کیش، سیاست فرهنگی که بتوانیم با ناهنجاری‌های که شاهد آن هستیم مقابله کند وجود ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان، اظهار کرد: یکی از راهکارهای ستاد امربه معروف و نهی از منکر در این عرصه، استفاده از ظرفیت گروه‌های مطالبه‌گر در سطح جزیره کیش پیرامون برنامه‌ها و مباحث فرهنگی است که این اتفاق می‌تواند زمینه ساز خوبی در حوزه فرهنگ برای جزیره باشد.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: متأسفانه هدفی که از ایجاد گردشگری اسلامی دنبال می‌کنیم به آن نرسیده‌ایم و چهارچوب درست و مشخصی در منطقه آزاد کیش برای آن وجود ندارد.

وی عنوان کرد: این درست است که مناطق آزاد باید در آمدزایی داشته باشد، اما قرار نیست با بی بندوباری و آزادی در مسائل اخلاقی به درآمد زایی برسیم، بنابراین یکی از مطالبات از دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، سامان دادن به جزیره کیش در این خصوص است.

در ادامه این جلسه مهندس پور زادی سرپرست منطقه آزاد کیش با اشاره به اقدامات ایجابی و کارهای فرهنگی انجام شده، گفت: برای ترویج الگوهای زیست عفیفانه، باید جنبه‌های ایجابی این موضوع جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات برای برطرف کردن ناهنجاری‌های موجود در سطح جزیره، جذب گردشگران فرهنگی است که می‌توانیم با برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی تعادل خوبی در جزیره به وجود بیاوریم.

سرپرست منطقه آزاد کیش با تأکید بر اهمیت حفظ چهار چوب‌ها در حوزه گردشگری، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که فضای عمومی کیش را بهتر کنیم.

در پایان پور زادی آمادگی خود را برای اقامه فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جزیره کیش اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha