یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
یوسفعلی شکری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شکری، یکی از آفت‌های هر حرکت را تحریف دانست و گفت: اگر موضوعی در گذر زمان مکرر یادآوری نشود مورد تحریف قرار خواهد گرفت، باید هدف راه و رسیدن به رحمت یادآوری شود و نتیجه تحریف واپس‌گرایی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ماه در اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مجتمع ایثار کردان کرج، با معرفی کتاب «عطر شهادت» گفت: در این کتاب پیام‌های امام‌خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با بنیاد شهید و امور ایثارگران، اهداف و برنامه‌ها و موضوع شهید و شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمده است که ضروری است کارکنان بنیاد این کتاب را مطالعه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از آفت‌های هر حرکت را تحریف دانست و گفت: اگر موضوعی در گذر زمان مکرر یادآوری نشود مورد تحریف قرار خواهد گرفت، باید هدف راه و رسیدن به رحمت یادآوری شود و نتیجه تحریف واپس‌گرایی است.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعت در بنیاد در گسترش مطالعه کتاب «عطر شهادت» گفت: حدود ۲۵۰ ائمه جماعت در بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال هستند و در صحبت‌های خود برای کارکنان بنیاد از این کتاب استفاده کنند. بخش‌های مختلف بنیاد هم همکاری صمیمانه در این رابطه داشته باشند تا اهداف مورد نظر این کتاب محقق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، در رابطه با برگزاری اجلاس سراسری مدیران بنیاد با عنوان «در مسیر تحول» گفت: در ذات نظام آفرینش تغییر و تحول قرار دارد، انسان همواره در مسیر رشد نیست و این حرکت با دگرگونی همراه است اما برای اینکه مسیر تحول تکاملی باشد باید تغییراتی ایجاد شود، انسان باید توانایی این را داشته باشد خیر را از شر بشناسد و آفت‌های جریان خیر و شر را درک کند.

وی با اشاره به دو عنصر «خواستن» و «دوست داشتن» برای کارکنان بنیاد، گفت: این عنصرها باید کارکنان را برانگیزد و این انگیزه آنقدر قوی باشد که اثر بگذارد و برای کارکنان بنیاد مهم باشد که به امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران رسیدگی می‌کنند و هر کاری برای خانواده شهید انجام می‌دهند با این نیت باشد که کار خدایی انجام می‌دهند. انگیزه باید متعالی باشد که اثر بگذارد و شخص این کار را دوست داشته باشد نه اینکه از روی اجبار باشد. کار خدایی انجام دهد و تمام توان خود را بگذارد تا این هدف محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مضامین آیت‌الکرسی گفت: انسانی عاقل است که اختیار داشته باشد و خیرگزینی کند، کارکرد عقل مسئولیت‌پذیری است. عقل می‌شناسد، تجزیه و تحلیل می‌کند و فرمان می‌دهد که کاری انجام شود. دوست داشتن باید مبتنی به شناخت باشد تا انسان را به کمال برساند، عقل مبتنی بر خیرخواهی باشد و اگر مبتنی بر شرخواهی باشد شیطنت است. انسان باید هم خودش و هم جامعه را کمال برساند و برای اینکه به کمال برساند نیاز به حکمت و خیرخواهی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، با تأکید بر ضرورت خیرخواهی کارکنان بنیاد برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: بنیاد باید انقلابی کار کند و هدف و راه نباید در این مسیر فراموش شود. انسان خیرخواه کمال طلب خواهد شد، اگر راه درست را طی کرده باشد ذکر خدا هم فراموش نخواهد شد و اگر در این مسیر جهاد، مقاومت و ایستادگی باشد افراد گمراه نخواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha