جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
قران

حوزه / حوزه علمیه استان همدان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم، خواستار محکومیت و اعلام برائت تمام پیروان ادیان الهی و آزادگان و آزاد اندیشان جهان نسبت به این عمل شنیع و اقدام جاهلانه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حوزه علمیه استان همدان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم، خواستار محکومیت و اعلام برائت تمام پیروان ادیان الهی و آزادگان و آزاد اندیشان جهان نسبت به این عمل شنیع و اقدام جاهلانه شد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدونَ لِیُطْفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهِم وَاللهُ مُتِمُّ نورِهِ و لوْ کَرِهَ الْکافِرون «سوره صف- آیه ۸»

کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند، کامل و محفوظ خواهد داشت.

ندای حق طلبی و آزاده پرور قرآن و اسلام، هنوز از پس چهارده قرن به گوش می‌رسد و هنوز دشمنان حق و حقیقت و آزادگی و آزادمنشی، همچون صدر اسلام، با جهل ابوسفیانی و رذالت قابیلی خود، حرمت دین را می‌شکنند و با تعرض به ساحت مقدسات، داغ ننگ و لعن دیگری بر چهره پلید خود می‌نشانند.

اقدام یک بی‌وطن مقیم کشور سوئد، در توهین به قرآن مجید و هتک حرمت این کلام نورانی وحی، در راستای پروژه شوم اسلام‌ستیزی و ترویج اسلام‌هراسی است، که سرکردگان صهیونیسم و واماندگان غربی سال‌هاست دنبال می‌کنند.

تفکر اهانت به این مصحف شریف، تنها توهین به اسلام و مسلمین نیست، بلکه اهانت به تمام ادیان و کتب آسمانی است و وظیفه تمام پیروان ادیان الهی و آزادگان و آزاد اندیشان جهان است که در برابر این عمل شنیع و اقدام جاهلانه، بی‌تفاوت نباشند و با محکومیت آن، از عاملان اینگونه رفتارها اعلام برائت نمایند.

حوزه علمیه همدان، اهانت به قرآن را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم، تسلیت عرض نموده و به عنوان یک مرکز علمی و اسلامی، نفرت و انزجار خود را از این عمل زشت و شیطانی و همچنین حمایت بی‌جای دولت سوئد از آن، آن هم به‌بهانه واهی حمایت از آزادی، اعلام و آن را شدیداً محکوم می‌نماید و اقدام قاطعانه مسئولان امر، به‌ویژه وزارت امورخارجه و تمام نهادهای بین‌المللی، در پاسخ متناسب به این گونه رفتارهای شنیع و جریحه دار کردن عواطف امت اسلام را خواستار است.

حوزه علمیه استان همدان
۹تیرماه۱۴۰۲

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha