یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
.

حوزه/ امام جمعه ماهدشت بر لزوم دفاع از تمامیت ارضی کشور تاکید کرد و گفت: ما با هیچ کشوری بر سر خاکمان سازش نداریم و سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابو موسی جز لاینفک خاک ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، در اولین جمعه ماه محرم، نماز عبادی سیاسی جمعه ماهدشت به امامت حجت الاسلام‌ رادمرد با حضور مردم ولایی و عزاداران حسینی برگزار شد.

امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ضرورت توجه به قرائت زیارت عاشورا، اظهار داشت: زیارت عاشورا یکی از متعالی ترین زیارت هاست که در درون خودش دعاها و درخواست‌هایی دارد و علاوه بر اینکه مرتبط با زندگی دنیوی و مادی ماست، درخواست‌های معنوی و تعالی بخش را هم دارد.

وی افزود: بعضی از این دعاها به قدری متعالی است که اگر زیارت عاشورا وجود نمی‌داشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد، اساسا یکی از دلائل اجر و ثواب فراوان برای خواندن زیارت عاشورا همین است که این متن آسمانی، شرح منازل السالکین حسینی(ع) است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های برائت و لعن، و سِلم و حَرب، در زیارت عاشورا، یادآور شد: اصل و حقیقت تام برائت، عمدتا بعد از ظهور دیده می‌شود، چرا که مردم تا قبل از ظهور به عمق این نکته نمی‌رسند که کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، آنها را از چه نعمات و برکات عظیمی محروم کرده‌اند و ما از دنیای بعد از ظهور چیز زیادی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد، یعنی وقتی ظهور محقق شود، می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند و تازه حسّ واقعی برائت از دشمنان را درک خواهیم کرد.

امام جمعه ماهدشت یادآور شد: ما دو ولایت داریم، ولایت الله و ولایت طاغوت، میانه‌ای وجود ندارد، نیمی از آن و نیمی از این متصور نیست، یا ولایت الله یا ولایت طاغوت است، فلذا مسئله حب و بغض مسئله محوری زندگی یک انسان مومن است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید نسبت به خدا و مَن تابَ مَعَه شناخت پیدا کرد و سپس نسبت به طاغوت و کسانیکه از او تبعیت می‌کنند شناخت پیدا کرد، اظهار کرد: بین دو ولایت از ابتدای خلقت انسان تا کنون بحث بوده و در مقابل هم صف آرایی کردند، هر کسی ولایت الله داشته باشد خدا حامی اوست.

حجت الاسلام رادمرد با بیان اینکه یکی از عواملی که باعث ایجاد نور و نورانیت در زندگی ما می‌شود، قرآن است، گفت: دشمن با ایجاد شبهه یا با اقدامات سخیف می‌خواهد نقش این کتاب الهی را کم رنگ کند و آن را در زندگی ما کم اهمیت جلوه دهد، مانند این هتک حرمت هایی که صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دشمن ما را رصد می‌کند که چه واکنشی نشان می‌دهیم، یعنی برای مومنین و مسلمین این مسئله چقدر اهمیت دارد؟ آیا در محافل و مجالس و هیئات و محافل مسلمانان در جهان و کشورهای اسلامی واکنشی نشان داده می شود یا نه؟

وی با اشاره به اینکه ادعا دارند آزادی بیان وجود دارد و کشور سوئد هم بر همین مبنا مجوز می‌دهد، خاطرنشان کرد: بالفرض آزادی بیان وجود دارد، آزادی اهانت و هتک حرمت مقدسات که نیست و اگر بخواهیم مانند آنها آزادی بیان را لحاظ کنیم، یک نفر بخواهد پرچم رژیم صهیونیستی را آتش بزند یا برای برگزاری نشست‌های نقد صهیونیست بخواهد مجوز بگیرد، اصلا همچنین اتفاقی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه مطمئنا پشت این حرکت مزدورانه رژیم صهیونیستی قرار دارد، یادآور شد: ما در جواب این دشمنان می‌گوییم، هیچگاه دست از اعتقاد به قرآن و اهل بیت(ع) برنمیداریم و ذلت را هم نمی‌پذیریم و مانند اربابمان حسین بن علی(ع) شعار هیهات من الذله را سر می‌دهیم.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اقدامات اخیر هنجارشکنان و ضد انقلاب خارج نشین برای مقابله با دستگاه حضرت سید الشهداء(ع)، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن نقشه دشمن را اعلام می‌کند، "یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ"، ابزار اقدام آنها را هم اعلام می‌کند، "بِأَفْواهِهِمْ" یعنی با دهان هایشان که امروز ابزار تبلیغاتی، فضای مجازی و شبهه پراکنی است، البته عاقبت و نتیجه را هم خدا اعلام می‌کند که خودش دینش را حفظ می‌کند و راهش را حفظ می‌کند "وَ اللَّهُ مُتِمُ‌ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‌"، اما آیا ما را هم حفظ می‌کند؟

وی با تأکید بر اینکه اگر ما در مسیر حق و مسیر خدا باشیم خدا ما را حفظ می‌کند، اظهار کرد: "إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ‌ عَنِ الَّذینَ آمَنُوا"، اگر ثابت قدم در ایمان بودیم و ثابت قدم در مسیر حق بودیم خداوند حافظ ما خواهد بود، همه باید برای دین مسلح به سلاح معرفت و ایمان و تقوا بشویم.

رئیس شورای فرهنگی عمومی ماهدشت بر لزوم دفاع از تمامیت ارضی کشور تأکید کرد و گفت: اخیرا در کشورهای حاشیه خلیج فارس نشستی با حضور روسیه برگزار شد و نسبت به جزایر سه گانه ما همان ادعای بی پایه امارات مطرح شده، بنابراین لازم است بگویم ما با هیچ کشوری بر سر خاکمان سازش نداریم، و سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی جز لاینفک خاک ایران است و این انتظار از دولت وجود دارد که مواضع قاطع در مقابل این بیانیه اتخاذ کند.

وی خواستار اقدام فوری در خصوص اردوگاه الزهرا ماهدشت شد و یادآور شد: در خصوص اردوگاه الزهرا آموزش و پرورش که متعلق به تهران است و در ماهدشت قرار دارد، پیگیری‌های زیادی شده تا به استان البرز برگردد، اما تا به حال به نتیجه نرسیده، از طرفی نیز می‌بینیم که درخت‌های آنجا در حال خشک شدن است، بنابراین به مسئولین، استاندارو نمایندگان مجلس یادآور می‌شویم نرسد روزی که دیگر ما درختی آنجا نبینیم و کاربری آن تغییر پیدا کند، از الان این اخطار و انذار را می‌دهیم، اردوگاه باید به البرز و ماهدشت برگردد و از این وضعیت اسفبار خارج شود، این مطالبه جدی ماست تا به نتیجه برسد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha