دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان

حوزه / دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزوی بسیاری در استان خوزستان وجود دارد که همگی دغدغه کار فرهنگی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان به میزبانی دفتر امام جمعه اهواز، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اطهار داشت: خوزستان در عصر ائمه معصومین(ع) بزرگانی مثل علی بن مهزیار و یعقوب بن اسحاق داشته و شاگردان ممتاز ولی فقیه آن زمان بوده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: در استان خوزستان دولت مشعشعیان حکومت شیعی راه اندازی شد و بعد هم در دوران دفاع مقدس شاهد حماسه آفرینی‌های رزمندگان نوجوان و جوان، زنان و مردان این مرز و بوم بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه ظرفیت عالی از جمله حوزه علمیه در استان خوزستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در خوزستان جمع قابل توجهی از روحانیت با هدایت آیت الله جزایری در فقه و کلام تربیت یافته‌اند.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه خوزستان فقط فقه و حقوق نیست، بلکه تفسیر و دیگه رشته‌ها هم هست و الحمدالله امام جمعه اهواز نیز همین مشی را دنبال می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اظهار کرد: ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزوی بسیاری در استان خوزستان وجود دارد که همگی دغدغه کار فرهنگی را دارند.

وی با اشاره به انجام و پیشتازی استان خوزستان در اجرای برنامه‌هایی همچون برش سند مهندسی، تبدیل شورای فرهنگ عمومی به قرارگاه و اجرای پروژه‌ای طرح‌ها، خاطرنشان کرد: این اقدامات در استان خوزستان اجرایی شده‌اند که شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه شهرهای استان خوزستان نسبت به مسائل فرهنگی یکسان دیده نشوند، خاطرنشان کرد: بحث برنامه هفتم حتما پیگیری شود، البته استاندار خوزستان با کمک نمایندگان در حال پیگیری این موضوع هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به اینکه راهبرد حجاب و عفاف نوشته شده و کامل است، ادامه داد: برای اولین بار در شورای عالی فرهنگی کارهای راهبری انجام می‌شود.

وی به دو مساله الگوگیری از کارهای استان و مدل سازی و الگوسازی اشاره کرد و گفت: این دو راهبرد در هر دو شورای فرهنگ عمومی دنبال شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار ستاد تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی، خانواده و زنان، ستادهای تشکیل شده در این زمینه می‌باشند که در این زمینه نیز ۴۵ رصدخانه علمی و فرهنگی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: در هر استان دو هیأت اندیشه علم و فناوری با محوریت دانشگاه‌ها و مسایل فرهنگی و اجتماعی با محوریت شورای فرهنگ عمومی استان نیاز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha