دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تشییع آیت الله رحیمیان  و شهید خطابخش در اصفهان

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زهد و پارسایی مرحوم رحیمیان، گفت:آن عالم از افرادی بود که مرجعیت حضرت امام(ره) را در زمان طاغوت ترویج کرد تا طاغوت نتواند امام راحل را به شهادت برساند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، در حاشیه مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحیمیان که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی و معنوی مرحوم رحیمیان، اظهار داشت: مرحوم رحیمیان از نظر علمی و تقوایی دارای شخصیت بسیار والایی بود و از افرادی بود که مرجعیت حضرت امام(ره) را در زمان طاغوت ترویج کرد تا طاغوت نتواند امام راحل را به شهادت برساند.

وی افزود: پس از رحلت حضرت امام(ره)، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان از افرادی بود که با رهبر معظم انقلاب ارتباط بسیار خوبی داشت و مقام معظم رهبری نیز متقابلا به این عالم فرهیخته عنایت داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وارستگی و زهد مرحوم رحیمیان اشاره کرد و گفت: این عالم وارسته و مردمی، فردی به تمام معنا زاهد بود و این درسی برای ما است که وظیفه خود را درباره ولایت، چه ولایت فقیه و چه ولایت اهل بیت(ع) خوب انجام دهیم و به‌شدت در این مسیر محکم باشیم.

وی به تشریح احوالات ساعات پایانی عمر این عالم فرهیخته و میزان ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار کرد: مرحوم رحیمیان در شب تاسوعا با همان حالت سختی که داشت، روضه حضرت ابوالفضل(ع) و اشعاری که از سابق در حافظه داشت را خوانده و این گونه علاقمند به اهل بیت(ع) بود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رحلت هر عالم، ثلمه بزرگی است که بنا به روایت جبران نمی‌شود، اما این وظیفه ما است که حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم، البته روایت نیز می‌گوید جای این علما پر نمی‌شود، اما باید افرادی بیایند و آن راه را زنده نگه دارند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha