جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده گفت:  انسان برای پیشرفت خود نیاز به تواضع دارد و همین امر موجب تعالی انسان می شود و در اصول و پایه های دین باید از خودمان مقاومت به خرج بدهیم با نگاه و برخورد دیگران از اصل و اساس دین عقب نشینین نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه الزهرا (س) میاندوآب که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، به اهمیت و آثار دعا اشاره کرد و اظهار داشت: دعا که از آن در روایات به سلاح مؤمن و مغز عبادات یاد شده است با نماز خواندن و روزه گرفتن و دیگر عبادات متفاوت است، هر چند جزو واجبات نمی باشد اما انسان در زندگی خود نیاز اساسی و جدی بدان دارد.

وی با بیان این که انسانی که دست به دعا برمی دارد به صفات جمال و جلال الهی اعتقاد دارد، گفت: اجابت دعا به این نیست که آن چه را از خدای متعال طلب می کنیم حتما در این دنیا می دهد، بلکه براساس مصلحت هایی که خداوند متعال بدان آگاه است دعای ما را مورد اجابت قرار می دهد و چه بسا دعای فردی در این دنیا اجابت نشود اما ذخیره آخرت او قرار گیرد، بنابر این امکان ندارد دعایی بدون تاثیر باشد.

امام جمعه میاندوآب با تأکید بر لزوم تقویت باورهای دینی جامعه، تصریح کرد: کسی که دست به دعا برمی دارد باید با این اعتقاد دعا کند که حتما دعای او مستجاب خواهد شد، یعنی دارای تأثیر است که در این صورت حاجت خود را بر اساس مصلحت الهی دریافت خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این که نباید انسان خود را در این دنیا بالاتر از دیگران فرض کند، گفت: تواضع لازمه زندگی ایمانی و انسانی است و کسی که برای خود جایگاهی را تعریف کند با احترام و یا عدم احترام دیگران رنجش خاطر پیدا می کند و لذا علمای بزرگی همچون مرحوم آیت الله نخودکی بیان می کردند؛ که برای زندگی مؤمنانه نباید از کسی رنجید و هم چنین نباید کسی را رنجاند.

حجت الاسلام حسن زاده در پایان گفت: انسان برای پیشرفت خود نیاز به تواضع دارد و همین امر موجب تعالی انسان می شود و در اصول و پایه های دین باید از خودمان مقاومت به خرج بدهیم با نگاه دیگران از اصل و اساس دین عقب نشینین نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha