یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
ش

حوزه / حجت الاسلام ارباب سلیمانی به نقش برجسته مرحوم حجت الاسلام مشکینی در شکل گیری نهضت امام خمینی (ره) در کاشان اشاره کرد و گفت: کسانی که آن دوران را درک کرده‌اند از شجاعت و فداکاری‌های مرحوم مشکینی نمی‌توانند به راحتی عبور کنند.

حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با اشاره به سابقه مبارزاتی و شخصیتی مرحوم مشکینی، اظهار داشت: مرحوم مشکینی از پیشتازان مبارزه علیه رژیم ستمشاهی در کاشان بود.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه مرحوم مشکینی از تهران به کاشان تبعید شد، گفت: زمانی که این روحانی پیشکسوت در دبیرستان امام خمینی(ره)، (پهلوی سابق) کاشان تدریس داشت از همان جا جرقه‌های انقلاب را در فضای مدرسه زد و دانش آموزان زیادی با تحت تأثیر قرار گرفتن از فضای شخصیتی این روحانی به عنوان مدیران انقلابی در کاشان راهپیمایی می‌کردند.

وی با بیان اینکه اولین راهپیمایی علیه رژیم ستمشاهی در کاشان از دبیرستان امام خمینی(ره) به رهبری و پرچمداری مرحوم مشکینی شروع شد، یادآور شد: این روحانی پیشکسوت شخصیت بسیار ممتازی در حوزه مبارزاتی داشت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه مرحوم مشکینی خودش را برای صحنه‌های پرخطر آماده کرده بود، یادآور شد: این روحانی پیشکسوت مدتی نیز در زندان با شهید غفاری، هاشمی‌نژاد، مطهری و دیگر روحانیون مبارز هم بند بود و شهید مطهری نیز از وی به نیکی یاد می‌کرد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی به نقش برجسته مرحوم مشکینی در شکل‌گیری نهضت امام خمینی(ره) در کاشان اشاره کرد و گفت: کسانی که آن دوران را درک کرده‌اند از شجاعت و فداکاری‌های مرحوم مشکینی نمی‌توانند به‌راحتی عبور کنند.

وی به تشریح نقش این روحانی مبارز در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مرحوم مشکینی به‌ اتفاق خانواده‌اش مدت زیادی با حضور در جبهه‌های جنگ و با شهادت فرزندش مدال افتخاری دیگر را بر دوران مبارزاتی خود اضافه کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه این روحانی مبارز و انقلابی فرهنگ جهاد تبیین را با روشنگری در هر فرصتی به معنای واقعی کلمه دنبال می‌کرد، خاطرنشان کرد: مرحوم مشکینی با روشنگری و تبلیغ اجازه نمی‌داد نظام شاهنشاهی در فکر و دل دانش آموزان موثر واقع شود.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی، تصریح کرد: روحانیت کاشان باید با بازخوانی خدمات و زحمات این مرد بزرگ رفتارهای گذشته و تاریخی ایشان، الگوهایی را برای نسل جوان و کسانی که برای حفظ انقلاب دلسوزی و تلاش می‌کنند، استخراج کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha