پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حقیقی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه هرمزگان، گفت: طلاب از دل ورزش، اخلاق را به جامعه تزریق کنند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شب گذشته مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره فرهنگی و ورزشی طلاب و روحانیون استان هرمزگان به‌مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی بخش سندرک با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان و معاونین و مسئولان دستگاه‌های دولتی در مدرسه علمیه سندرک برگزار شد.

در این مسابقات تیم‌ها به‌صورت گروهی و انفرادی در رشته‌های فوتسال، فوتبال دستی، والیبال، تنیس، تکواندو، دو و میدانی، دارات و تیراندازی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی در این مراسم، اظهار داشت: طلاب و روحانیون با شور و نشاط در این رخداد که هر ساله در استان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند که جای بسی خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این مسابقات نشاط و توجه به اخلاق در تمامی عرصه‌ها است، افزود: از طلاب انتظار داریم در این رویداد ورزشی تمام معیارها را بر مبنای اخلاق قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان، بیان کرد: در یک دوره‌ای یکی از همین طلاب طرح هجرت از مناطق هرمزگان، کار بسیار ارزنده‌ای در خصوص نکات اخلاقی ورزشکاران فوتبال را در سراسر جهان به‌صورت ویدئویی کوتاه نشان می‌داد که انسان این جوانمردی‌ها و اخلاق حرفه‌ای را می‌دید، خوشحال میشد و لذا باید طلاب نیز از دل ورزش، اخلاق را به جامعه تزریق کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی ادامه داد: از جلوه‌های بسیار ارزشمند این سری مسابقات، نمایش روح ورزشی و اخلاقی طلاب و روحانیون است که در کنار درس و بحث و تهذیب به ورزش پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه توصیه به ورزش از کلام و رفتار ائمه معصومین(ع) است، خاطرنشان کرد: الگوی عملی برای ورزش، ائمه اطهار به‌ویژه امیرالمومنین(ع) و اکنون رهبر معظم انقلاب هستند که توصیه به ورزش داشته و دارند و خود ایشان نیز ورزشکار هستند.

گفتنی است که رقابت ها از امروز به مدت سه روز در سالن غدیر سندرک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha