جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
دارالقرآن

حوزه/ حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: «گسترش آموزش معارف قرآن جهت توسعه انس و تدبر در قرآن» و «گفتمان‌سازی مفاهیم پایه قرآنی بین عموم مردم» از جمله مأموریت‌های اساسی سازمان دارالقرآن الکریم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، به معرفی سازمان دارالقرآن و ظرفیت‌ها و مأموریت‌های آن پرداخت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های فراوان حاکمیتی قرآن و عدم استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، اظهار داشت: پرداختن به معارف عمیق و غنی قرآنی یکی از ضرورت‌هاست.

وی به تشریح و تبیین مأموریت‌های اساسی سازمان پرداخت و گفت: «گسترش آموزش معارف قرآن جهت توسعه انس و تدبر در قرآن» و «گفتمان‌سازی مفاهیم پایه قرآنی بین عموم مردم» از جمله مأموریت‌های اساسی این سازمان می‌باشد.

مشاور رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، خاطرنشان کرد:‌ تهیه آیین‌نامه‌های دوره‌های آموزش تدبر و تربیت مربی و مدرس تدبر، برگزاری پویش‌های ملی گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی مستورا، محوریت دادن به علمای قرآنی در فعالیت‌های قرآنی استان‌ها، ارتقاء برنامه‌های قرآنی حوزه علمیه، برنامه‌های تلویزیونی قرآنی از جمله اقداماتی است که در این چند ماه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت بالای شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در مورد فرآیند انتقال شورای توسعه به سازمان تبلیغات اسلامی توضیحاتی ارائه کرد و یادآور شد: شورای توسعه در استان بوشهر به دلیل هم‌افزایی خوب مسئولان این استان، جایگاه ویژه‌ای دارد و ما به دنبال ارتقاء این جایگاه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha