یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ساوه

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الهیه ساوه گفت: داناترین مردم کسانی هستند که بر همه امورات زندگی خود رضا دارند و رضایت به تقدیرات خداوند موجبات رسیدن به بهشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز جلسه اخلاق هفتگی در مدرسه علمیه الهیه ساوه با حضور خانم هبه ظهیری استاد این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این مراسم خانم ظهیری از اساتید مدرسه علمیه الهیه ضمن تبریک میلاد پر خیر و برکت حضرت زینب(س)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) زینت پدر بودند و امام سجاد(ع) در وصف ایشان فرمودند: ای زینب، توعالمی هستی که نزد کسی تعلیم ندیدی و دانایی هستی که نزد کسی نیاموختی.

وی با اشاره به انواع علم از جمله علم اکتسابی و علم افاضی، خاطرنشان کرد: علم افاضی از جانب خداوند است و خداوند آن را مستقیم به شخص عطا می‌کند که علم حضرت زینب(س) علم افاضی است که منشا و سرچشمه تمام صفات خوب است.

ظهیری یادآور شد: حضرت زینب(س) به‌وسیله علم خود، صفاتی از جمله عصمت، ولایت تکوینی و رضا و تسلیم را دارا هستند.

وی با اشاره به دیدگاه علامه طباطبایی به تشریح ولایت تکوینی پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) نیز بر اثر عبادت و اطاعت خدا به مقامی رسیده بود که از ولایت تکوینی برخوردار بود و در مقام رضا و تسلیم ایشان به درجه‌ای رسیده بودند که پس از تحمل آن حجم از مصائب و سختی‌ها، به ابن زیاد می‌فرماید: چیزی جز زیبایی ندیدم.

ظهیری با تأکید بر اینکه مقام رضا موجب سعادتمندی انسان می‌شود، یادآور شد: داناترین مردم کسانی هستند که بر همه امورات زندگی خود رضا دارند و رضایت به تقدیرات خداوند موجبات رسیدن به بهشت خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha