یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
IMG_۲۰۲۳۱۲۱۷_۱۸۴۰۲۴.jpg

حوزه/ حجت الاسلام قره‌باغی توسل و باور به اهل بیت(ع) را رمز نجات عنوان کرد و گفت: باور به خدا ملت را نگه می دارد؛ دشمن به دنبال آن است که این باور و ایمان را از ما بگیرد و اگر در جایی گفتار و دعایمان مؤثر واقع نمی شود قطعا باورمان تضعیف شده و باید آن را ترمیم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید طاهر قره باغی شامگاه یکشنبه در مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها که در مسجد یازهرا سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه آنچه که از مقام قدسی حضرت زهرا سلام الله علیها به دست ما رسیده است، این است که مقام حضرت قابل بیان نیست و کلمات نبی اکرم، امام علی و ائمه معصومین علیهم السلام در مورد فاطمه (س) نشان می دهد که این حضرت فوق عرشی است.

وی ادامه داد: علوم واقعی با خواندن به دست نمی آید و ما معتقد هستیم که اگر ائمه(ع) و امام زمان(عج) به انسان عنایتی بکنند علومی در اختیار او قرار داده می شود که با خواندن به دست نمی آید.

کارشناس مذهبی افزود: ائمه(ع) را خدای متعال به عنوان هادی امت معرفی کرده است و مطالعه شخصیت حضرت عباس (ع) این نکته را می رساند که فردی با آن عظمت در برابر امام حسین علیه السلام با نهایت ادب می ایستد و احترام و اطاعت می کند. این نشانگر آن است که حضرت ابوالفضل(ع) کاملا به مقام امام خود واقف بود و ما هم باید چنین باشیم.

وی گفت: اگر انسان قضایایی که در مورد تربت امام حسین علیه السلام وارد شده را مطالعه کند می فهمد مقام حضرت چه اندازه والاست؛ خدا در تربت سیدالشهدا علیه السلام این خواص را داده، در وجود حضرت چه اندازه حکمت‌ها، معارف و کرامات قرار داده است.

حجت الاسلام قره‌باغی توسل و باور به اهل بیت(ع) را رمز نجات عنوان کرد و گفت: باور به خدا ملت را نگه می دارد؛ دشمن به دنبال آن است که این باور و ایمان را از ما بگیرد و اگر در جایی گفتار و دعایمان موثر واقع نمی شود قطعا باورمان تضعیف شده و باید آن را ترمیم کنیم.

وی افزود: لغزش ها نتیجه ضعف باور و ایمان است. انبیای الهی و در رأس آنها پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای تقویت ایمان و باور مبعوث شده‌اند و حضرت زهرا(س) نیز این عَلَم را برداشت.

کارشناس مذهبی ادامه داد: کسانی که از مکتب انسانیت، انبیاء و اهل بیت(ع) دور باشند دست به جنایت می زنند که نمونه آن جنایات صهیونیست ها در غزه است.

حجت الاسلام قره‌باغی تأکید کرد: منزل امام علی و فاطمه علیهما السلام نمونه بارز خانه ای است که کانون عشق و محبت بود، مراقب فرزندانمان باشیم. خارج از خانه دزدهای دین و اعتقاد بسیار زیاد هستند.

وی گفت: باید خودمان و فرزندانمان را برای نوکری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده کنیم. به همدیگر رحم کنیم، از اشتباهات یکدیگر بگذریم، فرزندانمان را امام زمانی تربیت کنیم؛ این جزو لوازم زندگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha