دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر/ جلسات مناجات خوانی رمضانی آیت الله مهدوی

آیت الله مهدوی یکی از نمودهای زندگی و روحیه قرآنی رهبر انقلاب را در اطمینان به لطف خداوند و قوت ایمان دانست و گفت: این اطمینان و امید را در سخنرانی های متعدد دیده ایم و این قوت از درون شخص است اما آثار آن را انسان مشاهده می کند، اثر آن تبلیغ بدون ملاحظه افراد، شجاعت، توکل، خشنودی از تقدیرات الهی و صبر است‌.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در کنگره اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب با اشاره به سبک زندگی قرآنی رهبر انقلاب اظهار داشت: قرآن کریم در آیه ۵۷ سوره یونس می فرماید " قَدْ جاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدیً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ" لذا باید هر چه بتوانیم روحیه قرآنی خود را تقویت کنیم تا به کمال و هدف خود یعنی لقاء الهی نزدیک تر می شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان همراهی و عجین بودن قرآن کریم و اهل بیت(ع) گفت: خدای متعال می فرماید ما این قرآن را در سینه های اهل بیت(ع) حفظ می کنیم و لذا قرآن کریم با سینه اهل بیت عجین شده است ، پس اگر بگوییم قرآن یک قانون اساسی است و قوانین کلی برای هدایت بشر است تجلی آن چهارده معصوم می شود و اگر بخواهیم چهارده معصوم را توصیف و تعریف کنیم کامل ترین تعریف؛ قرآن کریم است.

وی افزود: اینجا ضرورت تمسک به قرآن بیشتر واضح می شود که اگر بخواهیم هدایت شویم باید قرآن را قاعد و امام خود قرار دهیم و در این همایش می خواهیم بگوییم قاعد ما فردی است که قرآن قاعد آن است و فردی که اکنون سکان دار نظام جمهوری اسلامی است روحیه قرآنی دارد.

آیت الله مهدوی با تاکید بر روحیه و سبک زندگی قرآنی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در وهله اول روحیه قرآنی رهبر معظم انقلاب است که دوره های متعددی که اقدام به کشف حقایقی از قرآن داشته اند از جمله مواردی که به ترتیب یا به صورت موضوعی یا سوره ای و یا راهبردی از قرآن کریم بیان کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در جریان رهبری معظم‌له ،مسائل متعددی اتفاق افتاد و جمله ای در جلسه ای بیان فرمودند و اظهار داشتند " یک ذره به موقعیت رهبری خود علاقه ندارم، اما اکنون که این موقعیت بر عهده گذاشته شده کوتاهی در انجام وظیفه نمی کنم" و سپس آیه" یَٰا یَحیَیٰ خُذِ ٱلکتَٰابَ بِقُوَّة را تلاوت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این نکته بسیار مهمی است زیرا به طور معمول روسای ممالک اسلامی یا غیر اسلامی بین دو حالت قرار دارند دسته ای زمانی که در موقعیت مسئولیت قرار می گیرند علاقه نیز پیدا می کنند و دسته ای دیگر افرادی هستند که علاقه ندارند و زمانی که در موقعیت قرار می گیرند کوتاهی می کنند و ما در مراجع تقلید دیده ایم که مکرر اتفاق افتاده که در موقعیت مرجعیت قرار می گیرند و با قوت وظایف خود را انجام می دهند اما از درون به طور دائم نگران هستند.

وی یکی دیگر از نمودهای زندگی و روحیه قرآنی رهبر انقلاب را در اطمینان به لطف خداوند دانست و گفت: این اطمینان را در سخنرانی های متعدد دیده ایم و این ایجاد امید را در فرمایشات رهبر انقلاب و به ویژه در بیانیه گام دوم شاهد بوده ایم.

وی افزود: مورد دیگر قوت ایمان است و این قوت از درون شخص است اما آثار آن را انسان مشاهده می کند، اثر آن تبلیغ بدون ملاحظه افراد، شجاعت، توکل، خشنودی از تقدیرات الهی و صبر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره) جمله تاریخی دارند و می فرمودند "ولله تا به حال نترسیده ام" ، این روحیه اکنون در وجود رهبر انقلاب قرار دارد و قرآن بر این نکته تاکید می کند " وَهُوَ الَّذِی أَنْشَأَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَ مُسْتَوْدَعٌ " ایمان های توده های مردم ایمان های مستودع است، اما ایمان عده ای، ایمان مستقر است.

آیت الله مهدوی دشمن شناسی و مرزبندی دقیق با دشمن و هم چنین الهامات الهی را از دیگر ویژگی های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: در فتنه های گوناگون دوران رهبری رهبر انقلاب، در حمله آمریکا به عراق و یا به کویت که لحظات حساس تصمیم گیری بود و یا پس از شهادت شهید سلیمانی که همه با این سوال که آیا منافع آمریکا زده شود و یا در جریان جنگ غزه، مواضع رهبر انقلاب دیده شد.

وی اضافه کرد: سازمان سیا اکنون کمیته ای ایجاد کرده که مواضع و سخنرانی رهبرانقلاب را تجزیه و تحلیل می کند ،اما این مسائل الهام الهی است و این در مبانی دینی ما وجود دارد، هم چنان که در آیه ۲۹ انفال می فرماید" یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا ".

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان مراتب عبادی و زهد رهبر انقلاب گفت: زهد رهبر انقلاب به شدت مشهود است و زندگی معظم له سبک قرآن است و می فرمایند من فقر طلبه را درک کرده ام و به شدت ملاحظه می کنند

وی اضافه کرد: در بحث رهبری و مدیریت نیز در مجلس خبرگان، کمیسیونی وجود دارد که تمام مواضع رهبری را بررسی می کند و گاهی اگر ایرادی به ذهن برسد آنها را مطرح می کنند و رهبری پاسخ می دهند، سخنگوی این کمیسیون در صحن علنی این گونه بیان کرده است که با تمام جوانب و اطلاعات خود در کل دنیا، شخصیتی به جامعیت رهبرمعظم انقلاب وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha