یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1130596
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
ذ

حوزه / رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: همزمان با صد و هفتاد و دومین سالروز شهادت میرزاتقی خان امیرکبیر، محل شهادت این رادمرد بزرگ گلباران می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، احمد دانائی نیا در جمع خبرنگاران از امیرکبیر به عنوان یکی از شخصیت‌های تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: اگر عمر این رادمرد وارسته بقای بیشتری می‌داشت، اقدامات ارزشمندش می‌توانست، مسیر تاریخ را عوض کند.

وی، راه‌اندازی کارخانه‌های چینی و بلورسازی، شکرریزی، پارچه‌بافی و چدن‌ریزی را از جمله خدمات امیرکبیر در کشور برشمرد و افزود: اعزام ایرانی‌ها به خارج از کشور به منظور کسب علم و انتقال تجارب، اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه و توسعه تجارت داخلی و خارجی از دیگر اقدام‌های شایسته امیرکبیر در زمان صدارتش بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان در بیان ویژگی های شخصیت امیرکبیر مطرح کرد: تلاش مجدانه برای ساخت ایرانی آباد و مترقی، تکیه بر داشته های داخلی، برقراری نظم در امور، به کارگیری افراد لایق و مسئولیت پذیر و نظارت مستمر و دقیق امور را از دیگر ارزش های والای این ابرمرد تاریخ ایران برشمرد.

دانائی‌نیا با تاکید بر اینکه معرفی شخصیت وارسته امیرکبیر به دانش آموزان می تواند حس اعتماد به نفس آنان را ارتقاء دهد،تصریح کرد: به مناسبت پاسداشت خدمات ارزشمند این شهیدوالامقام روز سه شنبه 19 دی با حضور دانش‌آموزان کاشانی، اصحاب رسانه، راهنمایان گردشگری و مسئولان شهری، محل شهادت امیرکبیر در حمام تاریخی باغ فین گلباران خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha