دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حسینی کوهساری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: کسانی که می‌خواهند در صحنه انتخابات شرکت کنند باید با استقاده از فکر و مشورت دیگران از تک روی، بی اخلاقی، هوای نفس، توجه به منافع شخصی خودش و اطرافیانش و طایفه و حزب و ... عبور کنند و تقوای فردی، اجتماعی، سازمانی و ملی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با اخلاق انتخاباتی عنوان کرد: اخلاق در انتخابات یعنی همه آن‌هایی که در انتخابات شرکت می‌کنند اعم از کاندیدا، رأی دهندگان، ناظران و... باید به چهار ضلع «پیوند با خدا»، «پیوند با خود»، «پیوند با کشور» و «پیوند با جهان و تاریخ» توجه داشته باشند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه ادامه داد: همه کسانی که در انتخابات حضور پیدا می‌کنند بدانند در برابر خدا مسئولیت دارند و انتخابات یک حق و تکلیف الهی است.

وی اضافه کرد: ما در یک کشور معمولی زندگی نمی‌کنم بلکه کشور ما ایران است که تاریخ و تمدن چند هزار ساله دارد و در تاریخ بشریت، منطقه، تاریخ اسلام، مکتب تشیع نقش آفرین بوده و امروز هم در دنیا سربلند و تعیین کننده است. حتما کسی که در این کشور می‌خواهد خود را نامزد یک منصبی کند باید خود را در برابر بزرگان و نخبگان ملت، آحاد مردم و خون شهدا پاسخگو ببیند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه اظهار کرد: ملت ایران همیشه در دنیا تاثیرگذار بوده است و امروز هم ملت و کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی تاثیرگذار است و می‌توانیم یک تأثیرگذاری تاریخی و جهانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند در صحنه انتخابات شرکت کنند باید با استفاده از فکر و مشورت دیگران از تک روی، بی اخلاقی، هوای نفس، توجه به منافع شخصی خودش و اطرافیانش و طایفه و حزب و ... عبور کنند و تقوای فردی، اجتماعی، سازمانی و ملی داشته باشند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه یادآور شد: اگر کسی خود را در چهار ضلع «پیوند با خدا»، «پیوند با خود»، «پیوند با کشور» و «پیوند با جهان و تاریخ» آماده نکرده در پیشگاه خداوند مسئول است، نزد وجدانش مورد ملامت قرار می‌گیرد، ملت او را سرزنش خواهند کرد و در یک افق کلان تر نیز اگر در افق‌های جهان و بین المللی تأثیرات منفی داشته باشد تاریخ و بشریت او را سرزنش خواهند کرد، ولذا مسئولیت، مسئولیت بسیار سنگین و دشواری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha