دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری بیان داشت: زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که می‌توان حجب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در مراسمی به مناسبت رحلت شهادت گونه حضرت زینب(س) در شهر چغادک با اشاره به جهاد بزرگ حضرت زینب سلام الله علیها گفت: حادثه عاشورا نشان داد که زن در حاشیه‌ تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

امام جمعه چغادک افزود: زینب کبری با عظمتی خیره‌کننده و درخشنده در عرصه ظاهر می‌شود و کاری می‌کند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است، تحقیر و ذلیل شود. داغ ننگ ابدی را به پیشانی او می‌زند و پیروزی او را تبدیل می‌کند به یک شکست؛ این کارِ زینب کبری است.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که می‌توان حجب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ تبدیل کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: این حضرت به اهل کوفه نهیب می‌زند که شما با بی‌بصیرتی، با نشناختن فضا، با تشخیص ندادن حق و باطل، کرده‌های خودتان را، گذشته‌ خودتان را باطل کردید. ظاهرتان، ظاهر ایمانی، دهانتان پر از ادعای انقلابی‌گری؛ اما باطنتان، باطن پوک و بی‌مقاومت در مقابل بادهای مخالف. این، آسیب‌شناسی است. انقلاب نبوی و انقلاب علوی را آسیب‌شناسی می‌کند؛ می‌گوید شماها نتوانستید در فتنه، حق را تشخیص بدهید؛ نتوانستید به وظیفه‌تان عمل کنید، نتیجه این شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha