یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1134756
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
حجت الاسلام و المسلمین بلادیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفتد: امروز جنگ و جهاد ما انتخابات است و باید برای مقابله با استکبار، صهیونیست و ایادی باطل به میدان بیاییم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان در جمع برادران معتکف در شهرستان حمیدیه بیان داشت: در منقبت امیرالمؤمنین آیات و روایات بسیاری وجود دارد؛ قرآن را که از بسم الله الرحمن الرحیم و از سوره ی فاتحة الکتاب آغاز کنیم می بینیم که پر از نام علی، یاد علی، ذکر علی، منقبت علی(ع) است. در آیه آیه هایی که خطاب قرآن با مؤمنین است «یا ایها الذین امنوا» رٱس و قله ایمان امیرالمؤمنین است.

وی افزود: همه ی انبیاء الهی و ملائکه وام دار امیرالمؤمنین هستند. خلقت بشر بخاطر وجود نازنین پنج تن آل عباست. آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه ولایت و دیگر آیات همه در شٱن و منزلت امیرالمؤمنین نازل شده است مانند آیه «وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ کَفَیٰ بِاللَّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ/ آیه ۴۳ سوره رعد» که اگر ساعت ها در مورد آن صحبت کنیم باز هم کم است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: وقتی حضرت سلیمان اراده کرد که تخت بلقیس در کاخ و منزلش قرار گیرد آصف بن برخیا که وزیردانشمند حضرت سلیمان بود گفت که من آن را در یک چشم به هم زدنی حاضر می کنم که حاضر کرد در اینجا تعبیری که قرآن برای آصف ذکر کرده «قَالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتَابِ...» او ذره ای از علم کتاب را بلد بود در حالی که همه ی علم کتاب نزد امیرالمؤمنین است.

وی گفت: در روایات بسیاری منقبت امیرالمومنین وارد شده مانند جمله ی معروف پیامبر در جنگ احزاب زمانی که عمربن عبدود از خندق عبور کرد و مبارز طلبید و گفت چه کسی حاضر است که من او را به بهشت بفرستم و همه ساکت شدند در حالی که امیرالمومنین با آن سن و سال کم هرسه بار بلند شد و از حضرت درخواست کرد تااجازه دهد به میدان برود تا بالاخره پیامبر اکرم به اواجازه داد و موقعی که امیرالمؤمنین به سمت میدان می رفت پیامبر فرمود:« بَرَزَ الإِیمانُ کُلُّهُ إلَی الشِّرکِ کُلِّهِ. تمام ایمان در برابر تمام کفر قرار گرفته است» و یا دیگر جمله ی معروف پیامبر که فرمود «ضَرْبَةُ عَلّیٍ یَوْمَ الْخَنْدَق افْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثقلین. ضربت علی(ع) در روز خندق افضل و برتر از عبادت و اعمال ثقلین است».

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان گفت: امیرالمؤمنین قابل توصیف نیست اگر همه ی عالم جمع شوند باز نمی توانند از این رو پیامبر فرمود که هیچ کس مثل خدا و من علی را نشناخته است.

وی با اشاره به آیه ۲۰۷ سوره بقره «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»، افزود: امیرالمؤمنین بارها و بارها برای اعتلای دین در معرض خطر قرار گرفته و دین، مکتب، حق و عدالت وام دار علی(ع) است؛ امیرالمؤمنین درکنار پیامبر در تبیین و شرح دین خدا، درتوسعه مکتب، درحفظ رسالت، قرآن و مفاهیم دینی، ازهیچ کوششی دریغ نکرده است.

مدیرحوزه علمیه خوزستان ادامه داد: صبر ۲۵ ساله علی(ع) بسیار دشوار بود اما امیرالمؤمنین تحمل کرد؛ در همه ی جنگ ها بدون استثناء در کنار پیامبر بود و جانش را در معرض خطر قرار می داد، در اوج مشکلات و مصائب مختلفی که همه ی شما می دانید چگونه مردم با ایشان برخورد می کردند، ایشان ایستاد و تحمل کرد تا دین خدا حفظ بماند.

وی تصریح کرد: ما شیعه و محب امیرالمؤمنین بوده و در مسیر آن حضرت سیر می کنیم و هرجا، هرزمان و باهرشرایطی که وجود داشته باشد اگر ببینیم دشمن خیال از بین بردن دین، مکتب و قرآن را دارد با تمام وجودمان در میدان خواهیم بود و هیچ گونه ابائی برای دادن جان، خانواده و دارائی هایمان در راه دین، مکتب و اسلام نداریم و تمام سختی ها را به جان می خریم و نمی گذاریم دین ضربه بخورد چرا که دین ما، اعتقاد ما، خدای ما، رسول ما و ولی ما اینگونه خواسته است.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان خاطرنشان کرد: در این روزگاری که سختی ها و مشکلات دنیایی از یک طرف و وسوسه ها و کیدهای شیاطین انس و جن از طرف دیگر به ما هجمه آورده و عده ی ما کم و دشمنان ما زیاد هستند باید چه کارکنیم؟ اسباب هدایت و رشد ما چیست؟ اگر امیرالمؤمنین در بین ما بود می رفتیم و ازایشان می پرسیدیم حالا که نیستند می رویم سراغ فرزندشان حضرت بقیة الله الاعظم از آنجایی که ایشان نیز در بین ما نیستند ولی فرموده اند که «اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ» باید برویم به سراغ فقیه جامع الشرایطی که با شناخت صحیح و دقیق از اوضاع منطقه، مسلمانان جهان و نقشه های دشمن به ما راه را نشان دهد.

وی افزود: امروز ولی فقیه ما که نماینده امام زمان(عج) و حرف او حرف امام زمان(عج) و برای ما حجت است در این زمان چند بار تاکید کرده اند که اگر می خواهید اسلام و جمهوریت نظام حفظ شود باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشید. قطعا ایشان چیزی را می بینند که ما نمی بینیم و نمی دانیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تاکید کرد: منطقه ی ما منطقه ی آشفته و پر از التهاب است اگر ما یکپارچگی، وحدت، انسجام و همدلی خودمان را به دشمن ثابت نکنیم و اگر چنددستگی و عدم حمایت ما از نظام برای دشمن ثابت شود ارکان جمهوری اسلامی سست شده و دشمن همه جبهه مقاومت را از بین خواهد برد.

وی گفت: ما وظیفه دریم با هر توان، امکان و به هرشکل مردم، دوستان، آشنایان، بازاریان، کشاورزان و همه ی اقشار جامعه را به پای صندوق های رٱی بکشانیم و همه ی مردم وظیفه دارند در این انتخابات شرکت کنند چرا که معنای حضور پای صندوق حمایت از مقاومت یمن، حزب الله و فلسطین است، حضور ما به معنای تائید هرکسی است که علیه اسرائیل ایستادگی می کند و به او حمله می کند.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان ابراز داشت: بله مشکلات هست و ما نمی گوئیم مشکل نیست اما امروز تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته و ما نمی دانیم محاسبات مادی و خورد و خوراک خود را وارد معرکه ای کنیم که کوتاهی، نقص و کم کاری ما باعث ضربه خوردن به اسلام می شود.

وی تصریح کرد: امروز جنگ و جهاد ما انتخابات است و باید برای مقابله با استکبار، صهیونیست و ایادی باطل به میدان بیائیم. آرامش و سکوت ما معنایش ترس نیست ما شیعیان امیرالمؤمنین هستیم و چنان بر ساز و کار دشمن بتازیم و آنها را از بین ببریم که هرگز فراموش نکنند اما فعلا برای حفظ امنیت خودمان و برای حفظ مجموعه ی مقاومت که در منطقه وجود دارد به تبعیت از ولی زمان خود انتخابات را پرشور و محکم برگزار می کنیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: حضور حداکثری و پرشور ما در انتخابات مصداق پیروی از امیرالمؤمنین و درمسیر اهل بیت گام برداشتن است. ان شاء الله شاهد یک انتخابات پرشور باشیم که دشمنان ما برای مدت ها از خیال واهی و پوچ خود که تسلط بر ایران و شکست محور مقاومت است خارج شوند.

وی در پایان گفت: خدا را شاکریم که ما را از میان چند میلیارد جمعیت جهان، در زمان، مکان و خانواده ای به دنیا آورده که در ابتدا راه علی(ع) و توسل و تعصی به ایشان را به ما آموختند. این محبت و دلدادگی ساده به دست نیامده که ساده آن را از دست دهیم. ما ان شاء الله در این مسیر تاظهور حضرت بقیة الله(عج) خواهیم ماند، استقامت خواهیم کرد و ان شاء الله پیروزی ما نزدیک است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha