یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
موسوی حسب

پژوهشگر فرهنگی تصریح کرد: حقیقتاً جشن نیمه شعبان تجلی بارز اُمید به آینده درخشان عصر ظهور است و باید روز به روز این امید را در جامعه بشری پررنگ تر کرد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن ایام نیمه شعبان گفت: آنچه از ما به عنوان شیعه و محب امام زمان(عج) بیش از هر چیز دیگری مورد انتظار است این که به هیچ وجه از مولا و صاحبمان حضرت حجت (عج) غافل نشویم، کما این که حضرت نیز فرمود ما هیچ گاه از احوال شما شیعیان بی خبر و غافل نبوده و همواره به یاد شما هستیم.

وی افزود: بی شک یکی از شاخصه های مهم فرهنگ انتظار و مهدویت، امید داشتن به آینده ای روشن است؛ آینده ای که با ظهور ولی خدا شکل می گیرد و به این وسیله جهان پس از آن که سرشار از ظلم و ستم شد، به واسطه امام زمان(عج) مملو از عدل و داد خواهد شد و این وعده خداست که حکومت صالحان و مستضعفان تشکیل می شود.

این کارشناس فرهنگی همچنین با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه به خصوص در رابطه با نسل جدید اظهار داشت: دشمن در شرایط کنونی یکی از اهدافش این است که امید به آینده را از جامعه ما بگیرد و لذا ما باید با تکیه بر منابع و آموزه های دینی و به ویژه معارف و آموزه های مهدوی، نگذاریم که جامعه امیدش را از دست بدهد، چرا که امید موتور محرکه رشد و پیشرفت هر کشوری به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید به طور خاص تأکید کرد که حقیقتاً جشن نیمه شعبان تجلی بارز اُمید به آینده درخشان عصر ظهور است و باید روز به روز این امید را در جامعه بشری پررنگ تر کرد.

حجت الاسلام موسوی حسب افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این که بدانیم باورهای نشأت گرفته از تفکر و فرهنگ اصیل مهدویت، گنجینه بی نظیر برای جامعه ما به شمار می رود و لذا باید قدردان این سرمایه و گنجینه بسیار مهم باشیم و آگاه که دشمن برای ایجاد انحراف در این مساله و گمراه کردن مردم نه از امروز و دیروز که از سال ها و قرن ها پیش برنامه جدی داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha