سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و  دعاهایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در همایش حجاج (حج تمتع) که در سالن ورزشی هلال احمر قزوین برگزار شد گفت: زائران باید معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

امام جمعه شهر قزوین خاطرنشان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

وی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعا هایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.

وی اظهار کرد: حاجی واقعی کسی است که به ولایت اعتقاد دارد و نگاه به خانه خدا هم عبادت است و مراقب باشید ایام حج به غفلت نگذرد بلکه به عبادت سپری شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد.

نماز و دعا هایتان معنا دار باشد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha