جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

رئیس جامعة المصطفی العالمیة در واکنش به اظهارات اخیر کشیش آمریکایی مبنی بر به آتش کشیدن قرآن، گفت: شاید علمای مسیحی، با این کار با عکس العمل سیاستمداران روبرو و از آنان رودست بخورند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین اعرافی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی خود از ادعای یک کشیش مسیحی که گفته است، می خواهد در روز 11سپتامبر قرآن را به آتش بکشد، اظهار داشت: بعید می دانم که چنین کاری صورت گیرد؛ چرا که به نظر می رسد، هم علمای مسیحی و هم دولتمردان آن کشور، مانع این کار شوند.

وی، به علت ممانعت علمای مسیحی و دولتمردان آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: بدون شک آن ها می دانند که دین اسلام از نظر کیفیت در جایگاه والایی قرار دارد و به عنوان دین دوم جهان می باشد، لذا به همین دلیل بعید است که بخواهند خود را با اسلام بیش از این درگیر کنند.

رئیس جامعة المصطفی تصریح کرد: به دلیل قدرت فکری که امروزه حاکم بر جهان اسلام است و سطح آن سطحی بسیار بالاست، این کار آن ها(قرآن سوزی کشیش مسیحی)، علاوه بر آن که بسیار نسنجیده است، عصبانیت علما و متفکران اسلامی را در پی دارد.

*مسیحیت با اسلام اعلام جنگ نکند

وی تاکید کرد: علمای مسیحیت باید بدانند، مصلحت بر این است که اسلام و مسیحیت در کنار هم باشند، اما این اقدام کشیش مسیحی، قطعا توهین به مقدس ترین مقدسات جهان اسلام است و به منزله اعلان جنگ مسیحیت با  جهان اسلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: علمای مسیحی باید بدانند که این اقدام اگر صورت پذیرد، نه به نفع مسلمانان و نه به نفع مسیحیان است و به همین دلیل امیدواریم این کار صورت نپذیرد.

*آماده گفت‌وگو هستیم

وی ابراز داشت: این سخنی که هم اکنون می خواهم بگویم، هم سخن جامعة المصطفی ، هم سخن علماء و مراجع و هم سخن حوزه علمیه است که اعلام می کنیم آماده ایم با روش های مسالمت آمیز و علمی در مورد مسائل مختلف با علمای مسیحیت، گفت و گو کنیم.

رئیس جامعة المصطفی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد ریشه های ادعای این کشیش مسیحی، گفت: برای ریشه یابی این قضیه باید تمام ابعاد مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

*موج نگرانی، سیاستمداران غربی را فراگرفته است

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی گفت: بیداری دنیای اسلام و اعتلای امروز اسلام که موجب گرویدن بسیاری از مردم به اسلام را فراهم کرده است، موجی از نگرانی را در سیاست مداران غربی به وجود آورده است.

وی گفت: شاید علمای مسیحی، با این کار از سیاستمداران و حرکت آن ها رودست بخورند؛چرا که این امر، بیش از پیش اسلام را در مقابل مسیحیت قرار می دهد؛بنابراین علمای مسیحیت باید مراقب باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha