یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 242184
۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳

حادثه حمله به کشتی آزادی غزه در واقع سوراخ شدن کشتی تبلیغاتی دروغین رژیم صهیونیستی بود که آن ها را غرق کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی، عصر امروز در همایشی با موضوع «رسالت ناتمام» که به مناسبت یادبود شهدای کشتی آزادی غزه، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: گاهی پاره ای از حوادث، فراتر از یک  حادثه می شوند و قدرت شکستن شرایط غالب شده را دارند؛ به گونه‌ای که می توانند با کنار زدن پرده ها، واقعیت را آشکار کنند، که حادثه کشتی غزه یکی از این حوادث است.

وی افزود: حادثه کشتی آزادی غزه، اگر بی نظیر نباشد، کم نظیر است؛ چرا که پرده از جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی برداشت و چهره واقعی رژیم اشغالگر قدس را در جهان به نمایش گذاشت و علاوه بر آن به موازات مظلومیت مردم غزه، این مظلومیت را در چشم جهانیان آشکارتر ساخت.

* همراهی افکار عمومی با مظلومان غزه به اوج رسید

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: کشتی آزادی غزه نشان داد، افکار عمومی مردم جهان را با مردم ستمدیده غزه است و با این حادثه، همراهی افکار عمومی با مردم غزه به اوج خود رسید.

وی با بیان این که یکی از مظاهر استکبار، استکبار رسانه ای است، خاطرنشان کرد: گاهی رسانه ها، واقعیات را که حتی افکار عمومی نیز به آن ها اذعان دارد، مخفی نگاه می دارند که اگر کسی بخواهد در آینده نشانی از آن بیابد، شاید اثر یا خبری از آن پیدا نکند.

* رژیم صهیونیستی، مظهر استکبار رسانه‌ای

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی، با تأکید بر این که رژیم غاصب صهیونیستی، یکی از مظاهر استکبار رسانه ای است، تصریح کرد: حادثه کشتی غزه، این قدرت را داشت که حقیقت جنایات رژیم صهیونیستی که در لایه های رسانه ای صهیونیست ها، مخفی شده بود را به یک باره آشکار و توجه جهانیان را به آن معطوف کند.

وی در تشریح علت حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کشتی آزادی غزه با وجود تبعات منفی آن برای آنان، گفت: رژیمی که به شدت از مظاهر انسانی به دور است و تمام هویت خود را مدیون خوی تجاوزگری است، نمی تواند حتی کشتی که با چهره ای انسان دوستانه و با بدرقه انسان دوستانه جهانیان به سوی غزه، به راه افتاده بود را تحمل کند و در نهایت به آن حمله کرد.

* افکار عمومی بیدارتر شد

رئیس مرکز تحقیقات مجمع جهانی تقریب مذاهب، گفت: با حمله به کشتی آزادی غزه، انفجار افکار عمومی علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؛ البته پیش از این حادثه نیز افکار عمومی علیه رژیم اشغالگر قدس وجود داشت، اما پس از آن، آزادیخواهان بیدارتر شدند.

وی تأکید کرد: حادثه حمله به کشتی آزادی غزه، در واقع، سوراخ شدن کشتی تبلیغاتی دروغین رژیم صهیونیستی بود که آن ها را غرق کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی گفت: امروزه افکار عمومی جهان، یک قدرت عظیم تحول ساز است که نمونه آن واکنش های جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل حمله به کاروان کشتی آزادی بود.

وی افزود: باید سعی ما بر این باشد که ملت های دنیا را به صحنه بیاوریم و در این گونه امور مهم، تنها به دولت ها تکیه نکنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ادامه داد: کشتی آزادی غزه، ابتکار تحول در نگاه جهانیان نسبت به رژیم صهیونیستی را در دست افکار عمومی قرار داد؛ به همین دلیل ما مسلمانان باید گره و پیوندی را میان افکار  عمومی اسلامی و غیر اسلامی ایجاد کنیم؛ البته این امر بستگی به تلاش و ابتکار عمل ما مسلمانان دارد.

* پرونده رژیم صهیونیستی به شورای امنیت رفت!

وی با تأکید بر نقش بسیار اساسی افکار عمومی در ایفای نقش در بازی های سیاسی جهان، گفت: با وجود این که دولتمردان جهان اسلام، در حادثه کشتی آزادی غزه آن گونه که انتظار می رفت، نقش خود را ایفا نکردند، اما افکار عمومی مسلمانان و دیگر مردم دنیا در واکنش به این جنایت، پرونده رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: ما مسلمانان باید در زمانی که رژیمی مانند رژیم صهیونیستی به دام افکار عمومی جهانیان می افتد، کاری کنیم که گرفتاری اش عمیق تر باشد تا بیرون آمدن از آن برایش مشکل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha