یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

درست است که امروز با پدیده زنده به گور کردن دختران مواجه نیستیم، اما این کار در دنیای مدرن به شکل‌ دیگری و از طریق حبس اندیشه زنان و جلوگیری از مشارکت اجتماعی آنها انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مرکز خبر حوزه به استانبول، دکتر وجیهه البحارنة در نشست « اولویت‌های اصلاح در جهان اسلام» ابراز داشت: در برخی همایش‌های هم که از بانوان دعوت می‌شود، از آنان می خواهند که تنها به موضوع مربوط به زنان صحبت کنند و بدین ترتیب آنها را از اظهار نظر در موضوعات کلان فکری و فرهنگی باز می‌دارند و جلوی پیشرفت آنان را می گیرند.

*زنان به حاشیه رانده می شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه در همه قضایا زنان به حاشیه رانده می‌شوند و برخی افراد و گروه‌ها نیز با اشتباه در فهم آیات و روایات، در حق زنان احجاف می‌کنند و آنان را از مشارکت در عرصه‌های اجتماعی محروم نمایند.

نایب رییس جمعیت زنان بحرین یادآور شد: زنان عصر پیامبر‌(ص)، مرجعیت می‌کردند و در عرصه جهاد و امر به معروف و نهی از منکر مشارکت داشتند.

*حبس اندیشه های زنان!

وی ابراز داشت: درست است که امروز با پدیده زنده به گور کردن دختران مواجه نیستیم، اما این کار در دنیای مدرن به شکل‌ دیگری و از طریق حبس اندیشه زنان و جلوگیری از مشارکت اجتماعی آنها انجام می‌گیرد.

دکتر وجیهه البحارنه بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی زنان در جامعه تاکید کرد و گفت: بیماری‌های فکری در حوزه مربوط به زنان را باید به شکل ریشه‌ای حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید جایگاه حقیقی را به زنان را به آنان برگردانیم و برای این مهم از آیات قرانی استفاده کنیم.

*نقش رسانه ها در معرفی جایگاه زنان

نائب رییس جمعیت زنان بحرین اظهار داشت: موسسات فرهنگی و رسانه‌ها نیز از نقش قابل توجهی در معرفی جایگاه حقیقی زنان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha