یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 249485
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۴

کتاب اصول راهبردی و اخلاق نظام اقتصادی اسلام به قلم سید حسین میرمعزی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی ـ فرهنگی مرکز خبر حوزه، هدف این کتاب، تبیین مبانی و اصول راهبردی و آموزه های اخلاقی نظام اقتصادی اسلام و اثبات هماهنگی این امور با یکدیگر در جهت هدف های نظام اقتصادی اسلام یعنی عدالت، امنیت و بارور کردن استعدادهای طبیعت است. در این کتاب تلاش شده است تفاوت ها و مزیت های نظام اقتصادی اسلام نسبت به نظام اقتصاد سرمایه داری بیان شود.

کتاب نظام اقتصاد اسلامی متشکل از فصل مقدماتی و پایانی و دو بخش اصلی است، مولف در فصل مقدماتی به مفاهیم و کلیات می‌پردازد و در بخش اول مبانی بینش نظام اقتصادی و اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهد، مطالبی در باب معرفت شناسی، خداشناسی، جهان شناسی، انسان شناسی و جامعه شناسی ارائه می‌دهد.

بخش دوم کتاب به هدف‌های کلان نظام اسلامی مربوط می‌شود و در بخش سوم با عنوان « اصول راهبردی» به  حاکمیت مصالح فرد و جامعه در حوزه اقتصاد» «آزادی ها و مسئولیت های اقتصادی مردم» «دولت در نظام اقتصادی اسلام» و «تحریم ربا» می‌پردازد.

مولف در بخش چهارم کتاب با اخلاق اقتصادی و کارکرد ان در نظام اقتصادی اسلام پرداخته و در فصل پایاینی نیز با عنوان مقایسه نتیجه‌ها نتایج بحث را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب نظام اقتصادی اسلام: مبانی، اهداف، اصول راهبردی و اخلاق جدیدترین اثر سیدحسین میرمعزی در قطع رقعی، 608 صفحه، شمارگان 2500 نسخه و بهای 8000 تومان برای اولین بار به چاپ رسید و در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 88503341 و 88505402 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha