سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 273916
۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان از برگزاری همایش بزرگ مهدویت و انتظار در هرمزگان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس تقوی در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با ذکر این مطلب که همایش بزرگ مهدویت و انتظار به مناسبت نهم ربیع الاول در هرمزگان برگزار می‌شود، اظهارداشت: این به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) با عنوان «ابوالحجه(عج) برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان مقاله این همایش انجام شد و پژوهشگران در موضوعات مختلف مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کردند؛ این همایش در روز چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه در سالن اداره برق بندر عباس برگزار می‌شود.

مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان هرمزگان با بیان این مطلب که برنامه جشن سالروز امامت امام عصر(عج) در دبیرستان‌های استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های جشن در مدارس دخترانه و پسرانه در سطح استان برگزار می‌گردد.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های این بنیاد به این مناسبت می‌توان به برگزاری مسابقه دانش آموزی در سطح مدارس راهنمایی و دبیرستان و همچنین برگزاری جشن‌های ولایت در مساجد و هیات‌های مذهبی هرمزگان اشاره کرد.

مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان هرمزگان از پخش برنامه‌های زنده آموزشی مهدویت در سیمای این استان خبرداد و افزود: این برنامه‌ها با حضور کارشناسان این بنیاد در صداوسیمای استان هرمزگان پخش می‌شود.

وی از برقراری تعامل مثبت با حوزه علمیه استان هرمزگان در جهت برگزاری طرح‌های آموزشی در زمینه مهدویت در این استان خبرداد و گفت: از جمله برنامه‌هایی که ثمره این تعاملات بوده است می‌توان به برگزاری دوره تربیت مربی ویژه طلاب استان اشاره کرد که در این دوره 50 نفر از طلاب شرکت کردند؛ همچنین برگزاری دوره آموزشی ویژه طلاب سطح دو و مبلغان مستقر استان را می‌توان از دیگر برنامه‌های آموزشی در سطح حوزه استان برشمرد.

حجت الاسلام تقوی بر لزوم فعال شدن حوزه‌های علمیه در عرصه تبلیغ در زمینه مهدویت تاکید کرد و افزود: تجربیات تبلیغی ثابت کرده است که هر جا روحانیون و مبلغان با قدرت در مناطق حاضر شده اند راه انحراف و جهل در این مناطق مسدود شده است؛ به عنوان مثال امسال دو نوبت اعزام مبلغ متخصص مهدوی در سطح استان صورت گرفت و طلاب با برگزاری گفتمان‌های تخصصی، جوانان را با آثار اعتقاد به مهدویت آشنا کرده و به سوالات و شبهات ذهنی آنان پاسخ دادند.

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان ، ساخت و پخش برنامه‌های قوی در حوزه مهدویت را از جمله مهم ترین فعالیت‌هایی ذکر کرد که به فرهنگ سازی در این زمینه در کشور کمک می‌کند.

* راه‌اندازی سایت «یاران سهله» در هرمزگان

وی به راه اندازی سایت « یاران سهله» در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این سایت اینترنتی روزانه حداقل 400 نفر بازدید کننده دارد و به شکلی طراحی شده است تا مباحث روز مهدویت را که بسیاری از آنها مورد سوال جوانان است را پاسخ دهد؛ این گونه سایت‌ها باید در کشور افزایش یابد تا به شبهات ذهنی جوانان در زمینه‌های مختلف پاسخ گوید.

* تبیین بحث مهدویت زنده‌ترین و پویاترین مبحث دینی

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، مهدویت را زنده ترین و پویا ترین مبحث دینی ذکر کرد و اظهارداشت: این بحث مربوط به امامی است که حاضر است و قرار است با یاران باوفا و خالص خویش دنیا را از دست زورگویان و مستکبران نجات داده و به سرمنزل مقصود برساند از این رو شناخت این امام برای جوانان بسیار مهم است و باید هر چه بیشتر با اعمال و رفتارمان، خویش را به امام مان متصل کنیم.

وی در پایان گفت: مهدویت، بحثی تخصصی است که هیچ کس غیر از حوزه و حوزویان شایستگی اداره این تشکل را ندارد زیرا احاطه همه جانبه طلاب به دین و مباحث دینی از ایجاد انحراف در این فرهنگ متعالی جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha