دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران کشور از مشارکت فعال بانوان طلبه در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین قندی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان و تعطیلی دروس حوزه، اظهارداشت: ایام تعطیلی تابستان بهترین فرصت برای طلاب می باشد تا با استفاده  از آن بتوانند علاوه بر تکمیل دروس عقب افتاده، بر سطح آگاهی های خود بیافزایند.

وی افزود: معاونت فرهنگی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران در راستای غنی سازی اوقات فراغت بانوان طلبه، برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است که در طول ایام تعطیلات به اجرا می گذارد.

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به برخی از برنامه های در نظرگرفته شده، ابرازداشت: برگزاری مسابقات قرآنی، تفسیر و ترجمه،آموزش روخوانی، اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری و... از جمله این برنامه هاست که منابع آن طی تابستان بین طلاب خواهر توزیع و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید،  امتحانات آن به صورت مدرسه ای، استانی و کشوری برگزار می شود.

* هفتمین جشنواره قرآنی خواهران طلبه

وی تصریح کرد: برگزیدگان مسابقات قرآنی پس از اخذ امتیازات لازم، در جشنواره قرآنی که هرساله در بهمن ماه برگزار می گردد، شرکت کرده و با هم به رقابت می پردازند

حجت الاسلام والمسلمین قندی یادآورشد :در این جشنواره که امسال برای هفتمین سال متوالی برگزار می گردد، شرکت کنندگان می توانند آثار و مقالات خود را ارایه نمایند.

وی، فعالیت های تبلیغی را از دیگر برنامه های تابستانی بانوان طلبه ذکر کرد و بیان داشت: در این طرح نیز طلاب خواهر در دورهای کوتاه مدت تبلیغی حضور یافته و تا اواسط شهریورماه به تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در مناطق زندگی خودمی پردازند.

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: البته این طرح به طور مستمر در طول سال ادامه دارد و با آغاز سال تحصیلی، طلاب علاوه بر جلسات محلی، در آموزش و پرورش و دانشگاهها حضور می یابند.

*نقش بانوان طلبه در تربیت  نسل آینده

 حجت الاسلام والمسلمین قندی در پایان یادآورشد: طلاب علاوه برحضور در برنامه های در نظر گرفته شده معونت فرهنگی  و تربیتی حوزه های خواهران، در طرح های اوقات فراغت دانش آموزان و نهادهای مختلف نیز حضور فعال داشته و با تبیین احکام اسلامی و تبلیغ معارف غنی اهل بیت(ع)، در عرصه تعلیم و تربیت فرزندان و نسل آینده  این مملکت، نقش به سزایی ایفا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha