یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 309040
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

جمعی از وکلاء و حقوقدانان برجسته کشور سریلانکا از مرکز تحقیقات کامپیو تری نور بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر بین الملل مرکز نور امروز چهارشنبه(21روردین) در بازدید  جمعی از وکلاء و حقوقدانان برجسته کشور سریلانکا، بر نقاط مشترک فرهنگی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا اشاره کرد و اظهارداشت: اسلام، مهمترین وجه اشتراک دو ملت بزرگ ایران و سریلانکا است.

وی ادامه داد: کوه آدام به دلیل جایگاه ویژه ای که دارد و محل هبوط اولین پیامبر الهی و ابوالبشر می باشد، می تواند پایگاهی فرهنگی و مذهبی برای سایر ادیان الهی نقش افرینی کند و میراث کهن خود را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

مسچی، سریلانکا را جامعه ای مولتی فرهنگی توصیف کرد و گفت: حفظ میراث فرهنگی و سعی در احیای آن می تواند جامعه اسلامی 9درصدی کشور سریلانکا را بیمه و از آسیب ها مصون نگه دارد.

وی خطاب به دانشمندان و فرهیختگان کشور سریلانکا اظهارداشت: باید ضمن وحدت، توجه جدی به میراث عظیم فرهنگی به ویژه کتب و مخطوطات فرهنگی و اسلامی داشته باشند.

مدیر بین الملل مرکز نور، تولید کتابخانه های دیجیتالی را عامل مهمی برای احیا میراث خطی اسلامی کشور سریلانکا عنوان کرد و افزود: با استفاده از کتابخانه های دیجیتال نه تنها کمک به عمر طولانی میراث مکتوب می شود بلکه می توان با سهولت بیشتری آن را در دسترس جامعه علمی قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، آمادگی مرکز برای تاسیس بانک اطلاعات نرم افزارهای اسلامی و تولید نرم افزار معارف اسلامی به زبان سینهایی برای جامعه اسلامی سریلانکا را اعلام کرد.

313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha