پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

یکی از غرفه هایی که با استقبال زیادی از سوی بازدید کنندگان بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن واقع شده است، غرفه نجوم و استهلال است که زمینه عملی آشنایی بازدیدکنندگان با سختی های علم نجوم و پدیده مهم استهلال را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، غرفه نجوم و استهلال با نصب تلسکوپ های انعکاسی در مقابل در ورودی مصلای تهران در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن، امکان نظاره مستقیم آسمان با چشم مسلح و تجربه عملی در زمینه استهلال را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده و به این ترتیب با توجه به آشنایی عملی پدید آمده درباره سختی ستاره شناسی و نجوم ، بازدیدکنندگان این غرفه در عمل با لزوم استهلال آشنا می شوند.

در این غرفه افزون بر تلسکوپ های ارایه شده که به وسیله آن ها بازدیدکنندگان به رصد آسمان شتافته و سیارات منظومه شمسی، مانند سیاره زحل را در تلسکوپ بازدید می کنند ، نقشه صور فلکی به شکل یک ماکت زیبا ارایه شده است که با توضیحات مسئولان غرفه، بازدیدکنندگان را باعظمت کهکشان ها و ستارگانی که توسط خالق جهان آفرین خلق شده اند، آشنا کنند.

بخش ویژه ای از این غرفه به توجیه بازدیدکنندگان با پدیده استهلال، ضرورت ها و سختی های این کار اختصاص دارد و به بینندگان در عمل ویژگی های پدیده رؤیت ماه درمیان گذاشته می شود.

این غرفه که در در ورودی نمایشگاه قرآن برپا شده است تا کنون با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شده به گونه ای که بسیاری پس از دیدن آسمان از پشت تلسکوپ اعلام می کنند تجربه ای به کلی متفاوت با آنچه می پنداشتند بدست آورده اند.

غرفه نجوم و استهلال با هدف آشنایی مردم با ضرورت های امر استهلال در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن برپا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha