پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

نمایشگاه دائمی کتب حوزوی و نرم افزارهای دینی در کتابخانه جعفریه مدرسه علمیه طالبیه تبریز برپا شده است.

مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، از فعالیت کتابخانه مدرسه علمیه طالبیه خبر داد و اظهارداشت: کتابخانه جعفریه مدرسه علمیه طالبیه تبریز، بیش از شش هزار عضو دارد و روزانه 400 نفر همزمان از فضا، امکانات کتابخانه و قرائت خانه آن استفاده می‌کنند، این کتابخانه با مساحت چهار هزار متر مربع با امکانات قرائت خانه‌ای و رایانه‌ای فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام طه وثوقی افزود: بیش از 30 هزار جلد کتب مرجع و 350 کتب خطی، سنگی و سربی در این کتابخانه وجود دارد، به غیر از طلاب علوم دینی تبریز، دانش آموزان، دانشجویان و همچنین محققین و پژوهشگران شهر نیز می توانند از منابع منحصر به فرد این مرکز استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی کتب حوزوی و نرم‌ افزار‌های دینی در کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بنا به درخواست حوزویان و با هدف تسهیل در دسترسی طلاب به کتب حوزوی، فقهی، کلامی، فلسفی، اصولی و ... راه‌‌اندازی شده است.

استاد حوزه علمیه تبریز تاکید کرد: این نمایشگاه دائمی همه روزه غیر از روزهای تعطیل در جنب کتابخانه جعفریه در صحن مسجد جامع و حوزه علمیه طالبیه با امکانات مختلف از جمله اینترنت پرسرعت آماده میزبانی از عموم مردم به ویژه طلاب و اساتید حوزوی است.

وی دربخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که کار ساخت کتابخانه عمومی جعفریه در سال 1381 به درخواست و نظارت آیت ‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انجام شد، گفت: البته کتابخانه دیگری با نام دیانت نیز در محوطه داخلی مدرسه علمیه در اختیار طلاب قرار دارد که دارای کتاب‌های تخصصی است و پژوهشگران و محققان می‌توانند از منابع آن بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha