دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مدیریت مقام شامخ ولایت در براندازی فتنه 88 بسیار موثر بود، مردم نیز آگاهی بیشتری پیدا کردند و به صحنه آمدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، روز یکشنبه در همایش ویژه بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه فتنه در لغت به معنای قرار دادن طلا ونقره در آتش به منظور معلوم شدن سره از ناسره است، خاطرنشان کرد: واژه فتنه در قرآن مجید 50 بار در معانی فریب، عذاب و بلا، شرک و بت پرستی، ضلالت و گمراهی بکار رفته است.

وی افزود: فتنه در آیه های 191 و 217 سوره بقره نیز از قتل هم بزرگ تر بیان شده است.

فتنه 88، توطئه مشترک داخلی و خارجی بود

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه حماسه نه دی، به خاطر خاموش کردن فتنه ای بود که بوجود آمده بود، خاطرنشان کرد: فتنه سال 88 گرچه به بهانه ادعای تقلب در انتخابات بود اما ریشه اش به یک توطئه مشترک خارجی و داخلی برمی گردد و یک برنامه از پیش تعیین شده انقلاب مخملی بود که رنگ آن سبز تعیین شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: فتنه گران با شعار ابطال انتخابات می خواستند که براندازی نظام را داشته باشند یا لااقل بتوانند دولتی سرکار بیاید که مقام شامخ ولایت را  تضعیف بکند اما موفق نشدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریشه داخلی این مساله به سال های 60 و 61 برمی گردد، گفت: در آن زمان منافقان خلق شکست خوردند و نتوانستند با قیام مسلحانه کاری انجام دهند که یک نفاق مخفی بوجود آمد.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: آنها، افکار عبدالکریم سروش را در برخی محافل علمی ما ترویج کردند و قصد این را دارند تا انقلاب اسلامی ناب را به یک اسلام التقاطی تبدیل کنند تا با آن، کشور اداره شود.

وی مردم را به خیابان ها کشیدند و هشت ماه آشوب در کشور ما راه افتاد و در روز قدس که روز ملی مبارزه با اسرائیل است، "شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را سردادند.

امام جمعه تبریز افزود: در روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است بیانیه دادند و حتی در یک کلمه امریکا را محکوم نکردند، اما در روز عاشورا جسارت را از حد گذراندند و به سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) جسارت کردند و پرچم های حسینی را آتش زدند و به عزاداران حمله کردند و مغازه ها را آتش زدند و به مقام شامخ امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب جسارت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بصیرت ملت در این شرایط شکوفا شد، خاطرنشان کرد: حقیقت  این حرکت منافقانه برای مردم روشن شد و مردم متوجه شدند که دست های خارجی نیز در کار است، حتی برخی که دستگیر شده بودند اقرارهایی کردند که دست خارجی ها نیز در این توطئه در کار است.

مردم آذربایجان هشتم دی به خیابان ها آمدند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عصر روز دوازدهم محرم منزل ما روضه بود، من دیدم که از طرف شورای هماهنگی اعلام شده که یا روز هشتم و یا روز نهم دی تظاهراتی انجام بگیرد و این فتنه گران را محکوم کنند، عده ای از روسای دسته جات حسینی، علما و افراد موثر و ذی نفوذ را دعوت کردم تا برنامه ریزی کنیم، همه گفتند تظاهرات را در هشتم دی راه می اندازیم.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: مردم آذربایجان و تبریز، همیشه در صحنه های انقلاب پیشتاز بودند که در این صحنه نیز پیشتاز شدند و آن تظاهرات بی سابقه و عجیب و غریب را راه انداختند که شاید آن جمعیت در 22 بهمن نیز حضور پیدا نمی کنند.

جرم فتنه گران برای مردم ثابت شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب 200 بار در طول این چهارسال از فتنه نام بردند، معلوم می شود در نظر ایشان این قضیه بسیار مهم است و شاید از اصل انقلاب نیز مهم تر باشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: تا مدیریت این رهبری حکیم و فرزانه وجود دارد و سایه رهبری بالای سرماست و تا  این ملت با بصیرت در میدان است، امکان ندارد بار دیگر این صحنه های تلخ و این توطئه های مخملی در کشور ما بوجود بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مدیریت مقام شامخ ولایت در براندازی این فتنه بسیار موثر بود، اظهار داشت: ایشان سران فتنه را نصیحت کردند و مهلت بازرسی صندوق ها را تمدید کردند اما موثر نشد و صبر و حوصله و مدیریت رهبر معظم سبب شد این مردم آگاهی بیشتری پیدا کنند و به صحنه بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رییس قوه قضاییه اخیرا گفت: تعجب است که برخی از افراد هنوز هم  خودشان را طلبکار می دانند و ما مظلوم واقع شدیم و سوء تفاهم بود، خاطرنشان کرد: باید به اینها گفت که جرم شما از مرحله اتهام هم گذشته و ثابت شده است، جرمی که شما مرتکب شدید برای همه ملت روشن شد، کدام یک از این آتش زدن پرچم های امام حسین(ع) و پاره کردن عکس امام و رهبری، سوء تفاهم بود.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: جمهوری اسلامی نخواست شما را به مجازات مفسدین فی الارض برساند اما این را باید بدانند اگر گروهی دوباره به مسیر فتنه بیفتند هشت و نه دی دیگری آفریده خواهد شد که دیگر جای رافت و عطوفتی باقی نماند.

پایان پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha