دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

مدیر حوزه های علمیه، حوزه علمیه قم و نجف اشرف را قلب تپنده جهان تشیع خواند و گفت: اگر این دو حوزه پشتیبان یکدیگر باشند، جهان تشیع از قدرت مضاعفی برخوردار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف اظهارداشت: با توجه به قدمت و عظمت حوزه علمیه نجف و پویایی و عظمت حوزه علمیه قم باید تلاش کنیم تا میان این دو حوزه بزرگ تعامل بیشتری برقرار گردد و این مهم می تواند با تبادل طلبه و استاد آغاز شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: با توجه به این که برای ایجاد رابطه و تعامل راه ها و گام ها ی بیشماری می توان برداشت، باید حساسیت های موجود را مدّنظر قرار داد و در ابتدای امر باید با نگاه کاملا حوزوی با یکدیگر تعاملات را برقرار کنیم تا به سر منزل مقصود برسیم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با تاکید بر این که این دو حوزه بزرگ باید پشتیبان یکدیگر باشند، خاطرنشان کرد: اگر این دو حوزه پشتیبان یکدیگر باشند، جهان تشیع از قدرت مضاعفی برخوردار خواهد بود و در عین حال، بدون شک دشمنی دشمنان درخصوص تشیع مضاعف می شود.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به راه های همکاری میان دو حوزه بزرگ جهان تشیع، ابراز داشت: تبادل تجربیات و همکاری در حوزه های مختلف ازجمله دعوت از اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف و قم، حضور در همایش کتاب سال حوزه، همکاریهای پژوهشی و... می تواند از زمینه های همکاری باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید حساسیت ها را در نظر داشت؛ زیرا وجود کوچک ترین سوء ظن می تواند این همکاری و تعامل را چندین سال به عقب بیندازد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه علمیه نجف اشرف، یادآور شد: تربیت بیش از 10هزار طلبه خواهر و برادر عراقی کار بسیار ارزشمندی است که توسط افرادی فهمیم و با نشاط همچون حجت الاسلام قبانچی رقم خورده است.

عضو خبرگان رهبری همچنین خواستار فراهم سازی شرایط مناسب برای حضور طلاب بیشتری از جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمیه نجف شد و گفت: در گذشته همیشه در کنار طلابی از کشورهای هند، افغانستان و پاکستان، طلابی از ایران در نجف حضور داشته اند، اما این حضور طی سالهای اخیر کم رنگ شده است.

گزارش تکمیلی این دیدار متعاقبا منعکس می شود

انتهای پیام   17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha