یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 329468
۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
ببب

همایش تکریم مادران و همسران شهدا پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در این  مراسم  با بیان این که انسان امانت دار الهی است گفت: مادران و همسران شهدا امانت داران بزرگی هستند و باید بکوشند از این امانت الهی که به آنها عنایت شده به خوبی مراقبت کنند.

وی با بیان این که پس از دنیا دو عالم برزخ و قیامت وجود دارد افزود: هرکس بمیرد، ابتدا وارد عالم برزخ می شود و در آنجا ماندگار می شود تا زمانی که مرگ در دنیا به همه عارض گردد و کسی در آن باقی نماند.

استاد حوزه ادامه داد: پس از مرگ، آخرین نفری که از دنیا می‌رود امام و حجت الهی است، افراد از عالم برزخ وارد عالم قیامت می شوند تا در آنجا هر کس به نتیجه عمل خود برسد.

حجت الاسلام و المسلمین توکل بیان داشت: بر روی جهنم پلی قرار داده می شود که به بیان روایات چند ایست بازرسی بر روی آن نصب شده است که در آنها از او سوالاتی می شود و در صورت صحیح بودن پاسخ ها به بهشت راه می یابد.

وی در ارتباط با سوالات مطرح شده در پل صراط گفت: در جلد سوم کتاب «کفایة الموحدین» بحث قیامت، بیان شده که  4 ایست بازرسی وجود دارد که در هر کدام به ترتیب درباره امانت و رحم، نماز، حق الناس های مالی و آبرویی و اعتقادی سوال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین  توکل در ادامه سخنان خود با اشاره به مقام شامخ مادران شهدا به عنوان امانت داران الهی گفت: ما در ابتدا امر فقیر محض بودیم و هرآنچه داریم و خواهیم داشت افاضه خداوند کریم است.

وی بیان داشت: پس زمانی که خداوند مالک است ما امانت داران او محسوب می شویم و شما با این امانت داری خود، نشان افتخار از خداوند دریافت کرده اید.

این استاد اخلاق  اظهار داشت: خداوند در کنار بخشش تمامی امانات، قیدی قرار داده که اگر به آن قید عمل شود، امانت دار و اگر عمل نکنیم خائن محسوب می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین توکل با بیان این که  انسان با تمام مراقبت از جوانی و سلامتی در نهایت آن را از دست می دهد، گفت: اینگونه مسائل نشان می دهد هرآنچه داریم افاضه خداست و ما تنها امانت دار هستیم.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: کسی که مطیع محض خداست خدا هم مطیع او خواهد بود که این مزد امانت داری اوست.

وی به مجازات خیانت در امانت الهی نیز اشاره کرد و گفت: در قرآن چندین بار آیه «ختم الله علی قلوبهم» ذکر شده است. خوردن این مهر بر هر قلبی یعنی امکان اثرپذیری این قلب حتی با حضور پیامبر(ص) خدا هم وجود ندارد.

*دل شهدا آزرده نگردد

این استاد حوزه، خاطرنشان کرد: اگر زندگی ما در مسیر خون شهدا و اهداف آنان بود، امین به این امانت بوده ایم ولی اگر خواسته شهدا را نخواستیم و راهی آنان را ادامه ندادیم، یقینا به امانت خیانت کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین توکل در پایان اظهار داشت: شما بانوان افتخار مادر و یا همسر شهید بودن را دارید؛ ولی نگه داشتن و پاس داشتن این مقام عظیم از آن دشوارتر است و نباید کاری کرد که دل شهید آزرده گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha