جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت‌‌الله زرندی

مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمد حسین زرندی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با حضورعلما، روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم در حسینه شهدای قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام صادقی کاشانی در این مراسم  با اشاره به روایتی از پیامبر‌(ص) گفت: با به این که در روایات سفارش شده با علما مجالست کنید و حتی نگاه کردن به چهره عالم و در خانه عالم عبادت است، اما پیامبر‌(ص) فرمودند با عالمی همنشینی کنید که شما را از شک به یقین برساند.

وی با بیان این که رفتار، گفتار و کردار یک عالم ربانی باید به گونه‌ای باشد که انسان را از حالت شک و تردید به یقین برساند افزود: اگر در وجود انسانی ذره‌ای کبر و غرور وجود داشته باشد آن شخص مزه علم و دانش را نمی‌چشد، بنابراین از دیگر ویژگی عالم کشاندن انسان از کبر به تواضع است.

سخنران مراسم بیان داشت: همه فضیلت‌ها و کمالات در تواضع است و قرآن مجید نیز اولین و مهمترین صفت یک عبادالرحمن را  تواضع و فروتنی بیان کرده است و مرحوم آیت‌الله زرندی حقیقتا متواضع بود و این صفت اخلاقی کاملا در وجود او ارائه شده بود.

حجت‌الاسلام صادقی کاشانی مردمداری و رسیدگی به مشکلات مردم را امتیاز علمای شیعه در طول تاریخ دانست و افزود عالم باید همواره در میان مردم باشد و به مشکلات و نیازهای مردم پاسخ‌گویی کند و مرحوم آیت‌الله زرندی بسیار مردمدار بود .

وی افزود: مرحوم آیت‌الله زرندی در تمام عمر با برکت خود سراپا اخلاص بودند و تمام کارها و فعالیت‌های خود را برای رضای خدای متعال انجام می‌دادند که اثرات این تواضع اخلاص و زهد آن مرحوم در مردم بسیار نمود داشت و بسیاری از مردم شیفته اخلاق روحیات و سجایای آن عالم وارسته قرار گرفته و این نشان دهنده اهمیت حضور یک عالم ربانی در میان مردم می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha