دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلا گرجیان

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم تصریح کرد: مؤمن و دیندار واقعی کسی است که به هیچ وجه نسبت به وضعیت محرومان جامعه بی تفاوت یا کم توجه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ماه مبارک رمضان و ایام هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان، فرصتی برای تلنگر به همه ماست، اظهار داشت: پیامبر (ص) در جایی می فرمایند: در بهشت مراتب و خانه هایی است که کسی را به آن راه نمی دهند مگر آن که در دنیا، از ایتام و نیازمندان جامعه دستگیری کرده باشد.

وی همچنین افزود: جویا شدن از زندگی محرومان و نیازمندان و یاری رساندن بی منت و آبرومند به آن ها به خصوص ایتام تأسی به سیره نورانی ائمه اطهار (ع) است و ما به عنوان شیعه و محب آن بزرگواران، در این خصوص رسالت بسیار مهمی بر دوش داریم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم در ادامه با اشاره به این که بی تفاوتی نسبت به وضعیت زندگی محرومان و نیازمندان به ویژه ایتام، با سبک زندگی دینی همخوانی ندارد، تصریح کرد: آموزه های دینی به ما می گوید که حتی صرف سرکشی کردن به ایتام و محرومان و همنشینی با آن ها اهمیت خاصی دارد، به گونه ای که گاهی حضور یک شخص در منزل افراد فقیر و یتیم باعث می شود که آن ها کمتر طعم فقر را احساس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان همچنین به حدیثی از امام علی (ع) درباره لزوم انفاق و بخشش به دیگران اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین(ع) می فرمایند "هیچ کس از دنیایش بهره ای نمی برد، مگر آنچه را برای آخرتش انفاق کند" ، ما اگر می خواهیم در دنیا و آخرت سربلند باشیم، نباید نسبت به نیازمندان جامعه به ویژه ایتام بی تفاوت یا کم توجه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha