دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
8

بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی و مدرسه علمیه عالی نواب، فارغ‌التحصیلان این مدرسه می‌توانند بدون آزمون ورودی و با گذراندن دوره‌ای آموزشی در چرخه تبلیغی حج و زیارت فعالیت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، تبلیغ معارف اسلامی شیعی از مهمترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه و علما است که لازمه تحقق این رسالت، تربیت مبلّغانی توانمند می‌باشد؛ از طرفی حسن انجام این امر می‌طلبد که نهادهای مربوط، همکاری لازم و تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

بنابر این گزارش، در این راستا و در ادامه تفاهم‌نامه‌های همکاری بین نمايندگي بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی و مدرسه علمیه عالی نواب، مقرر شد دوره تخصصی تبلیغ با گرایش حج و زیارت ویژه فارغ‌التحصیلان این مدرسه جهت بهره‌گیری از آنان در کاروان‌های زیارتی به عنوان روحانی کاروان برگزار شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی متعهد به جذب و گزینش فارغ‌التحصیلان معرفی شده توسط این مدرسه به عنوان روحانی کاروان بدون آزمون کتبی گزینش و فقط با قبولی در مصاحبه علمی و نیز انجام تمام مراحل تشکیل پرونده و گزینش شد.

همچنین برای طلاب معرفی شده، پس از شرکت در دوره آموزشی، گواهی‌نامه پایان‌ دوره صادر و نسبت به‌کارگیری آنان اقدام و در خصوص نحوه اعزام و مکان آن و نیز خدمات و امتیازاتی که برای سایر روحانیون کاروان در نظر می‌گیرد، طبق قوانین و شرایط عمومی خود برای این طلاب نیز اقدام کند.

مدرسه علمیه عالی نواب نیز سرفصل‌های دروس رشته مذکور که به تأیید بعثه مقام معظم رهبری رسیده را در میان فارغ‌التحصیلان خود که مدرک علمی سطح سه دارند توزیع می‌نماید.

گفتنی است، مفاد این تعهدنامه از زمان امضاء طرفین قابل اجرا بوده و پس از ارزیابی دوره اول و رضایت طرفین قابل استمرار می‌باشد.انتهای خبر18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha