دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
5

امتحانات دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه خوزستان با رقابت بیش از 700 جوان این استان آغاز شد.

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به آغاز امتحانات دوره اختبار و تثبیت طلاب مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: این امتحانات از دیروز هفدهم شهریورماه جاری در مدارس علمیه آغاز و تا بیست و دوم همین ماه ادامه دارد.

وی ساعات برگزاری امتحانات را ۹ لغایت ۱۰.۳۰ دقیقه صبح اعلام کرد و بیان داشت: این امتحانات در سه ماده درسی احکام، عقاید و قرآن می باشد که سؤالات امتحانی از سوی مدیریت حوزه علمیه خوزستان طراحی و توسط اساتید مدارس علمیه تصحیح می شود.

 حجت الاسلام آلبکل، با بیان این که بیش از ۷۰۰ نفر در دوره های اختبار و تثبیت مدارس علمیه خوزستان شرکت کرده اند، گفت: این تعداد نفرات پس از گذراندن دوره اختبار و تثبیت وارد مراحل صدور کد طلبگی می شوند که بر ساس روال معمول بیش از ۹۰ درصد آنها در سیر طلبگی باقی خواهند ماند و مابقی نیز برای شرکت در دبیرستان یا دانشگاه به آموزش و پرورش استان خوزستان معرفی خواهند شد.

معاون آموزش و پژوهش با اشاره به شرایط تثبیت داوطلبین در مدارس علمیه، گفت: دارا بودن اخلاق اسلامی، موفقیت در آزمون های دوره آموزشی مرحله اختبار و دارا بودن تأییدیه از مدیر مدرسه، از شرایط تثبیت داوطلبین در مدارس علمیه است.

حجت الاسلام آلبکل در پایان از برگزاری آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه های علمیه خوزستان در چند روزه آینده خبرداد و اظهار داشت: ان شاءالله تا چند روزه آینده آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خوزستان در مسجد اعظم اهواز و با حضور طلاب سراسر استان خوزستان برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha