یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علیدوست

حوزه/ رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم گفت: اگر در کنگره عظیم حج بر قرآن و محبت اهل بیت(ع) و اشتراکات تاکید شود، وحدت مسلمانان جهان به بهترین شکل به وجود می آید.

حجت الاسلام و المسلمین علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این که کنگره عظیم حج یک ظرفیت پایان ناپذیری از قابلیت‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی است اظهار کرد: انسان در حج می‌تواند به مدت طولانی از تعلقات دنیایی فاصله بگیرد و در کنار کعبه و قبر پیامبر(ص)در مدینه و قبور ائمه(ع)در بقیع خلوت کند و به تفکر و محاسبه اعمال خود بپردازد.

وی بیان کرد: خلوت با خدا اولین ظرفیت حج است که هر مسلمانی از این ظرفیت استفاده کرده و با خود می‌اندیشد که کجا هست و چه باید بکند.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم با بیان این که دومین ظرفیت بزرگ حج ظرفیت اجتماعی آن است گفت: فارغ از ظرفیت اول حج، صدها هزار نفر به دور از ارزش‌های کاذب و از هر قشری، ثروتمند و فقیر و ... در کنار هم طواف می‌کنند و به مشکلات یکدیگر پی می برند و با یک اندیشه همسو و بدون توجه به ارزش‌های دیگر کنار هم قرار می‌گیرند.

پیام سیاسی حج

وی با اشاره به این که حج یک کنگره عظیم سیاسی نیز هست تصریح کرد: وقتی که میلیون ها  مسلمان در کنار هم جمع می‌شوند و دور خانه خدا طواف می‌کنند، قدرت مسلمین را نشان می‌دهند، لحظه‌ای نیست که خانه کعبه خلوت باشد و این خود یک پیام مهم برای دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدوست با بیان این که حج، همچنین یک ظرفیت بزرگ مذهبی است ابراز داشت: نقاط مشترک زیادی بین مسلمانان وجود دارد و باید از این نقاط مشترک برای وحدت بین مسلمانان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن بزرگ‌ترین نقطه مشترک بین مسلمانان است عنوان کرد: مسلمانان جهان فارغ از ولایت، به اهل بیت(ع) محبت بسیاری دارند و این نقاط مشترک بزرگ‌ترین دلایل برای وحدت بین مسلمانان است.

حج کنگره بی‌بدیلی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حج یک کنگره عظیم،استثنایی و بی‌بدیلی است و ظرفیت‌های پایان ناپذیری دارد و بهترین ظرفیت برای وحدت همه مسلمانان است.

وی بیان کرد: اگر در حج، روی قرآن و محبت اهل بیت(ع) و اشتراکاتی که در شکل و محتوا بین مسلمانان وجود دارد تاکید شود، از این اشتراکات برای وحدت مسلمانان جهان به بهترین شکل می‌توانیم استفاده کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha