پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مهرمحمدی

حوزه/ رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت با انعقاد تفاهم نامه بین حوزه و دانشگاه فرهنگیان، پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان یکی از سرفصل های همکاری مشترک عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمود مهرمحمدی صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه 70 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل می پردازند، اظهار داشت: همچنین صد دانشگاه فرهنگیان در اقصی نقاط کشور برای تربیت معلمان اهتمام دارند.

وی با بیان این که به دنبال افزایش کیفیت در سطوح دانشگاه های فرهنگیان هستیم، تصریح کرد: دانشگاه های دولتی در 8 سال گذشته ناگهان افزایش شتابان صددرصدی داشتند و به همین دلیل به نظر می رسد رشد و توسعه دانشگاه ها منطبق برنامه نبوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه به دلیل افزایش بی سابقه دانشگاه ها بسیاری از ظرفیت ها بدون دانشجو ماند، ابراز داشت: به همین دلیل مسئولان و هیئت امنای دانشگاه نسبت به توسعه کمی نگاه دیگری دارند و مجوز افزایش تعدد دانشگاه را نمی دهند چرا که توسعه بیش از حد نیاز بوده است.

مهرمحمدی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان وظیفه سنگینی نسبت به جامعه دارد، اظهار داشت: اگر علم بی کیفیت داشته باشیم مصیبت بزرگی برای جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه کلی همکاری حوزه و دانشگاه فرهنگیان منعقد شده است که به زودی شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: پس از تشکیل کمیته ها، مصادیق بارز همکاری ها تعیین می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان با بیان این که به دنبال ایجاد مرکز پژوهشی برای تعلیم و تربیت اسلامی در قم هستیم، ابراز داشت: با انعقاد تفاهم نامه بین حوزه و دانشگاه فرهنگیان، این مرکز پژوهشی به عنوان یکی از سرفصل های همکاری مشترک عملیاتی می شود.

انتهای پیام/ 313/33

 

 

 

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha