یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر اجلاس شانزدهم اساتید سطوح عالی و خارج حوزه

حوزه/ مبلغین باید با ارتباط با نخبگان، توسعه فعالیت های تبلیغی خودرا فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین برادران در همایش «سوژه سخن» که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد اظهارداشت: طلاب باید بدانند غیر از سخنرانی وظایف دیگری چون تلاش در ایجاد ارتباطات با  مردم را برعهده دارند.

رئیس اداره همکاری های مدارس امین، با اشاره به «آیه نفر» تصریح کرد: بر اساس این آیه، مراجعه به یک قوم و اولویت دادن تبلیغی برای آنها، موجب تمرکز فعالیت های تبلیغی در همان مکان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین برادران اظهارداشت: طلاب باید حوزه تبلیغی خود را با ارتباط مستمر در یک منطقه کارآمد کنند.

وی ایجاد ارتباط مدرسه با مسجد را عامل دیگر در موفقیت امر تبلیغ دانست و گفت: تبلیغ در مدارس نام و نان ندارد، ولی موجب ارتباط های گسترده با دانش آموزان و تأثیرگذاری بر نسل آینده جامعه است.

حجت الاسلام برادران با ضروری دانستن شکل‌گیری شبکه ارتباط مبلغان با نخبگان مناطق تصریح کرد: مبلغین باید نسبت به حفظ و شکوفایی نخبگان، موجب ارتباط و توسعه فعالیت های تبلیغی خودرا فراهم آورند.

وی با ضروری دانستن حمایت‌های مادی مردم از مبلغان گفت: مبلغان برخی کشورها که از سوی دولت حمایت می‌شوند، در برابر اشتباهات دولت‌ها نمی‌توانند موضعی اتخاذ نمایند؛ از این رو حمایت‌های مردمی در این عرصه نقش مهمی دارد.

رئیس اداره همکاری های مدارس امین تصریح کرد: روحانیونی که توسط مردم تامین می شوند، به راحتی می توانند در فعالیت های تبلیغی حضور داشته باشند.

حجت الاسلام  والمسلمین برادران  خطاب به مبلغین اظهارداشت: پاسخ پیام‌های تلفنی مخاطبان و مسجدی که در ایام ولادت و شهادت به مبلغین ارسال می‌کنند یک تکلیف اخلاقی برای استمرار و تداوم شبکه تبلیغی است .

وی در ادامه ترویج فرهنگ وقف از سوی مبلغان را ضروری دانست و گفت:‌ حوزویان باید برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند تا این سنت حسنه احیا شود.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha