یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
عزاداری

هر حرکتی که در راستای خدشه وارد کردن به رویکرد کلی حرکت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گردد، قطعا در زمره خرافه و انحراف قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین باقری در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)،به تبیین شاخصه های عزاداری مطلوب از نگاه ائمه اطهار(ع) پرداخت و اظهارداشت:  شاخصه اصلی در  عزاداری های محرم باید مطابق با روح حرکت امام حسین(ع) بوده و در راستای احیا شعایر اسلامی  و نهضت عاشورا باشد.

مدیر حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان افزود: ویژگی اصلی حرکت امام حسین(ع) ظلم ستیزی و مقابله با ظالمان بود و لذا اگر امروز برنامه ای در راستای عزای حسینی برگزار می گردد باید دراین راستا باشد نه اینکه این برنامه خود باعث ایجاد ظلمی گردد.

وی با اشاره به برخی از اهداف قیام امام حسین(ع) و فلسفه نهضت عاشورا گفت:  عزاداری های حسینی باید بگونه ای باشد که به مخاطبان این اهداف را گوشزد کرده  و منجر به احیای آنها در جامعه گردد.

به گفته این استاد حوزه ، هر حرکتی که در راستای خدشه وارد کردن به رویکرد کلی حرکت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گردد، قطعا در زمره خرافه و انحراف قرار می گیرد و فرقی نمی کند که این تلاش در قالب یک عادت قدیمی بوده و یا براساس حرکات به اصطلاح روشنفکری رخ دهد.

وی در ادامه سخنان خود به وظیفه روحانیت در بیان حقایق عاشورا اشاره و خاطرنشان ساخت:  امروز ماموریت اصلی بیان فلسفه و و اقعیت نهضت امام حسین(ع) بر عهده روحانیون است؛ اگر یک مبلغ فهم و اطلاعات کافی نداشته باشد ، قطعا باعث ایجاد رخنه یا انحراف دراین حرکت خواهد شد. انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha