یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 338763
۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مهری گیلان غرب

امام جمعه گیلانغرب گفت : دشمنان می‌خواهند که عزاداری باشد، ولی بی محتوا باشد و از درون آن مجالس عزاداری، ظلم ستیزی، شهادت طلبی و روشنگری نسبت به دشمنان بیرون نیاید.

حجت الاسلام محمدطاها مهری در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه با بیان این که فرهنگ عاشورا و شهادت‏ طلبی همواره منشا عزت و سربلندی است، اظهارداشت: دشمن همواره در صدد است با انحراف فرهنگ عاشورای حسینی و القاء شبهات، تاثیرات معنوی این حوزه را دچار چالش نماید.

وی تلاش دشمنان در تخریب فضای معنوی و ارزشی عزاداری ها را بی پایان خواند و تصریح کرد: باتوجه به جایگاه رفیع عزاداری سیدالشهدا(ع) و گوهر ارزشمندی که در آن نهفته است، دشمنان برنامه های گسترده‏ ای را برای تحریف آن در دستور کار دارند و تا تأثیر آفرینی آن را کم‏رنگ کنند.

امام جمعه گیلانغرب ادامه داد: عزاداری امام حسین(ع) باید با هدف احیاء امر به معروف، شناخت عبرت های عاشورا و حفظ مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی  صورت پذیرد، چرا که دشمنان سعی دارند عزاداری ها فاقد محتوای دینی باشد.

وی یاد آور شد: امام حسین (ع) با اهداف الهی و تکلیف گرایانه قیام کردند و متاسفانه گاهی اوقات در عزاداری ها شخصیت والای حضرت بصورت ناقص و سطحی و یک بعدی معرفی می شود تا جایی که در برخی موارد حتی از بعد ملکوتی و مناقب معنوی امام(ع) و یارانش چشم پوشی می شود و به توصیف چشم و ابروی آنها پرداخته می شود، این مسئله یک نوع تصویرپردازی مبتذل، سطحی و عوامانه است.

خطیب جمعه گیلانغرب تصریح کرد: دشمنان سعی دارند عزاداری باشد، ولی محتوایی نداشته باشد و از درون آن مجالس عزاداری، ظلم ستیزی، شهادت طلبی و روشنگری نسبت به دشمنان بیرون نیاید، لذا باید عزاداری ها بر اساس سیره اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام مهری با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی عزاداری ها، افزود: مجالس عزای حسینی نه تنها نام سیدالشهداء(ع) را پرآوازه نگه داشته، بلکه سبب ماندگاری اسلام است. بر این اساس، امام خمینی(ره) به عنوان احیا گر مکتب نجات بخش عاشورا در عصر حاضر، بیشترین تأکید را به برپایی عزاداری سیدالشهدا(ع) داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha